Un grup de activişti pentru mediu a dat publicităţii un studiu prin care arată că PepsiCo nu şi-a modificat nivelurile mari de carcinogen din băuturile pe care le comercializează, la mai bine de un an după ce a promis că va face acest lucru, scrie Internaţional Business Times.
Un studiu independent realizat anul trecut, în martie, de către Centrul pentru Sănătatea Mediului (CEH), a arătat că ingredientele din băuturile Pepsi şi Coca-Cola conţin o substanţă cancerigenă, denumită 4-methylimidazole (sau 4-MEI), care se formează în timpul procesului de colorare cu caramel. La vremea respectivă, ambele companii au anunţat că îşi vor modifica procesul de colorare, mai ales din cauza unei legi a statului California, conform căreia produsele care conţineau asemenea substanţe erau obligate să aibă pe etichetă avertizări cu privire la riscul de cancer.
Într-o cercetare ulterioară, CEH a găsit că ambele companii şi-au modificat formula în California. Însă, în timp ce Coca-Cola a făcut acest lucru şi în afara graniţelor statului, PepsiCo s-a limitat la implementarea modificării doar pe plan local. Astfel, zece produse testate în afară Californiei s-au dovedit a avea acelaşi colorant pe bază de caramel, cu aceleaşi niveluri mari ai compusului 4-MEI.
“Salutăm decizia Coca-Cola de a aplica această decizie la un nivel extins. Întârzierea din partea Pepsi este inexplicabilă. Îndemnăm compania să ia măsuri urgente pentru a oferi tuturor acelaşi grad de siguranţă precum cel din California”, a spus Michael Green, director executiv la CEH.
“Furnizorii noştri de colorant pe bază de caramel lucrează la modificarea procesului de producţie, pentru a reduce cantitatea de 4-MEI. Aşa cum ştiţi, cantitatea compusului respectă legea actuală din California, situându-se sub valorile maxime. Pentru restul Statelor Unite, acest lucru va fi implementat până în februarie 2014. De fapt, vom începe procesul şi livrările până la sfârşitul acestui an”, au declarat reprezentanţii Pepsi, în urma sesizărilor.
Potrivit site-ului Upi.com, printre cele zece produse testate se număra Pepsi, Diet Pepsi, Pepsi Max Zero Calorii şi Pepsi One Zero Calorii.
În lumina acestor informaţii, acţiunile Coca-Cola au crescut, miercuri, la bursa din New York, cu 0,3%, în timp ce titlurile Pepsi au scăzut cu 1,16%. Sursa: incont.ro