Probabil că atunci când a anunţat că va lansa pe piaţă ouă Kinder Surprise în două variante, pentru fete şi băieţi, compania Ferrero nu s-a gândit că se va trezi în centrul unei polemici legate de discriminare sexuală.
Zilele trecute, Ferrero a anunţat că va lansa, pentru început pe piaţa britanică, două produse diferite: pentru fete şi băieţi.
În septembrie, ar urma să apară ouăle învelite în ambalaj roz, create special pentru fete, care vor ascunde în interior o păpuşă, în timp ce modelele cu albastru, destinate băieţilor, vor aduce la pachet o maşină de jucărie, scrie The Independent.
Schimbarea n-a fost deloc pe placul britanicilor, care au acuzat producătorul unora dintre cele mai îndrăgite dulciuri din lume că promovează stereotipuri periculoase pentru societate.
A fost lansată chiar o campanie, condusă de Trisha Lowther, denumită „Let Toys Be Toys”.
„O astfel de diferenţiere este periculoasă pentru societate. Vorbim despre o stereotipie pe care ei nu vor să o admită. Îşi vor pierde mulţi dintre potenţialii cumpărători, în acest fel”, a declarat Lowther.
Ferrero se apără spunând că a făcut studii de piaţă înainte de a decide transformarea produselor, acestea fiind foarte bine primite în Germania.
„Studiul dinMarea Britanie ne-a arătat că 66 la sută dintre părinţi au fost încântaţi de idee”, a declarat, pentru cotidianul britanic, Charlie Cayton, de la Ferrero.
(Sursa: ziare.com)