Dan Cârlan, consilierul secretarului de stat Maricel Popa, a postat, ieri, pe blogul personal un material intitulat „Prinţ şi cerşetor” care este extrem de dur la adresa lui Relu Fenechiu, şeful PNL Iaşi. Astfel, Cârlan îl acuză pe deputatul liberal de joc dublu vis-a-vis de proiectul autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş, spunând că declaraţiile publice ale alesului, nu sunt susţinute şi de acţiuni. A fost gestul lui Cârlan o iniţiativă personală, spontană, sau atacul s-a făcut cu ştirea liderilor PSD?
Iată câteva fragmente din postarea lui Dan Cârlan. „Ani în şir, cel mai zgomotos politician local în privinţa Autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş a fost domnul Relu Fenechiu. Multă vreme, l-am luat cu toţii în serios, chiar am crezut că ştie, vrea şi poate”, spune consilierul pe blogul său.
„Eram cu toţii fascinaţi de ideea că am putea avea o autostradă care să lege Iaşul de vestul Europei, deşi era evident că soluţia propusă (o autostradă care pleca din Ungaria, de la Nyíregyháza şi mergea aproape lipită de graniţa de nord a României, pe la Satu Mare – Baia Mare – Suceava, apoi trecea prin Iaşi şi mergea glonţ la Odessa) este inacceptabilă pentru restul moldovenilor, siliţi să urce aiurea până în pod, pe hartă, ca să poată ajunge pe autostrada Vestului. (…) Fireşte că fantezia nu a ţinut şi, în primăvara anului 2007, adoptam în Parlament propunerea Guvernului, prin care apărea, pentru prima dată, traseul autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş drept soluţie echilibrată a legăturii Est – Vest. Imperturbabil, domnul Fenechiu ieşea rapid la rampă, proclamând prima victorie a domniei sale în lupta pentru autostradă. Cei care eram aproape de măruntaiele proiectului începeam să înţelegem că domnia sa aplică principiul celui care strigă mai tare.
Încet – încet, orice temă legată de proiectul autostrăzii Est – Vest trebuia să-l aibă, musai, pe domnul Fenechiu în postura de proprietar al proiectului”, mai spune Cârlan în materialul publicat pe blogul personal.
(…)
„Declaraţii sforăitoare, bătăi cu pumnul în piept, angajamente precise – nimic nu a lipsit din recuzita prezentării domnului ministru drept marele ctitor al autostrăzii neamului moldovenesc. Au trecut, uşor – uşor, cele 9 luni de ministeriat ale domnului Fenechiu, iar autostrada Iaşi – Târgu Mureş a bătut pasul pe loc, părând ca, vorba hâtrului, «când se duce, parcă vine»…”.
(…)
„Plecat din minister, domnul Fenechiu pare a fi asumat brusc mentalitatea de opoziţie şi pozează acum în Gingis Han, călare pe lista de semnături (e adevărat, strânse din ce în ce mai greu) prin care parlamentarii de Moldova susţin, din nou, un amendament la buget pe tema autostrăzii. Nimeni (cu excepţia viceprimministrului Liviu Dragnea, în Parlament) nu se gândeşte să-l întrebe pe domnul ex-ministru care i-a fost minuscula contribuţie la fericirea autostrăzii Iaşului, atunci când a avut şi pixul, şi cuţitul şi bugetul la îndemâna domniei sale. (…) Acum, din gura actualului ministru al Transporturilor, coleg de partid cu domnul Fenechiu, constatăm că domnului ministru de Iaşi aşa de mult i-a păsat de proiectul vieţii, încât nu i-a ajuns mai mult de jumătate din mandatul domniei sale pentru a face minimul gest birocratic de a prelua proiectul, măcar scriptic, la ministerul condus de domnia sa. (…) Ce să-l mai întrebăm pe domnul Fenechiu, în aceste condiţii, despre alocări de fonduri pe care nu le-a făcut, sau despre orice alt progres al proiectului în timpul mandatului domniei sale…”.
Contactat de 7est, deputatul Relu Fenechiu a fost rezervat în declaraţii. „Eu nu umblu cu centrala în spate sau mai ştiu eu ce. Am şi aşa suficiente probleme la care să mă gândesc. Oricum, când am să ajung şef de cabinet la vreun secretar de stat, am să mă gândesc dacă voi da sau nu un răspuns unui ales”, a afirmat Fenechiu.