Incredibil pe ce dă banii un primar din România! Gazon pe linia de tramvai. Cât costă întreținerea

0
158

După ce au sufocat Capitala ani buni, lucrările de pe Bulevardul Liviu Rebreanu din Sectorul 3 încep să se apropie de final, iar şina verde de tramvai de pe bulevard, anunţată de municipalitate cu surle şi trâmbiţe, prinde viaţă în apropierea iernii.

 

Înainte cu două săptămâni ca iarna să se aştearnă în mod oficial peste Capitală, în jur de 3.800 de metri pătraţi de gazon au fost amenajaţi între şinele de tramvai de pe bulevardul Liviu Rebreanu, după cum povesteşte Pop Lucian, administrator al firmei Euro New Garden, companie responsabilă de construcţia primei linii verzi din Bucureşti.

Acesta a venit cu echipa sa de muncitorii tocmai din Cluj, de acolo de unde este adus şi gazonul despre care spune că este de o calitate superioară.

 

Iarba verde şi iarna

Fâşiile de gazon vin împachetate sub formă de suluri, care mai apoi sunt desfăşurate de muncitorii ardeleni printre şinele de tramvai. Înainte ca acestea să fie montate, pământul pe care urmează să fie desfăşurate fâşiile de gazon este tratat, aşa cum explică Pop.

Muncitorii aruncă un tratament sub forma unor bobiţe albe care ajută la o bună lipire a gazonului de pământul pe care este desfăşurat.

Peste circa două săptămâni, în Capitală se va instala oficial iarna, dar administratorul Euro New Garden spune că temperaturile scăzute nu vor afecta în niciun fel gazonul, pentru că acesta „se prinde destul de repede“. „Nu se usucă gazonul dacă îl plantăm acum, aceasta este cea mai bună perioadă. Nu îngheaţă, dimpotrivă“, precizează bărbatul.

Imediat după ce sunt aranjate, sulurile de iarbă sunt nivelate cu ajutorul unui buldozer, după care sunt stropite intens de muncitorii din Cluj. Pe lângă apa obişnuita, iarba trece prin mai multe tratamente,despre care spun muncitorii, garantează succesul unei linii verzi de tramvai de-a dreptul impecabilă.

Linia verde va fi întreruptă în mai multe locuri, mai exact, în zonele de intersecţii şi staţii, acolo unde gazonul ar putea fi cu uşurinţă distrus de călători.

În ceea ce priveşte întreţinerea gazonului, de-a lungul acestuia sunt montate mai multe aspersoare care vor stropi firele de iarbă ori de câte ori acest lucru va fi necesar, dar, atrage atenţia Lucian Pop, iarba va trebui cosită o dată sau de două ori pe săptămână.

 

 

Primul tronson, gata la sfârşitul lunii

Şantierul de pe bulevardul Liviu Rebreanu a fost deschis în 2011, iar lucrările sunt împărţite pe două tronsoane, după cum explică Ion Dedu, directorul executiv al Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei. Primul dintre acestea, aici unde se montează în acest moment gazonul, bulevardul Camil Ressu- bulevardul Nicolae Grigorescu, urmează să fie finalizat până la sfârşitul lunii noiembrie. În ceea ce priveşte lucrările de pe cel de-al doilea tronson, cel cuprins între bulevardul Nicolae Grigorescu şi bulevardul 1 Decembrie, acestea urmează să înceapă, cel mai probabil, în următoarele săptămâni, pentru că în zonă au existat mai multe probleme care nu au permis începerea lucrărilor.

Două dintre acestea, după cum spune Dedu, ţin de lucrările de termoficare desfăşurate în zonă şi de exproprierile ce vor avea loc în următoarea perioadă. „În zona Macaralei, bulevardul este îngust şi din acest motiv este necesar să se facă exproprieri. Este vorba despre circa 3.000 de metri pătraţi pe care nu există construcţii“, a declarat, pentru „Adevărul“, Ion Dedu.

Totodată, acesta a mai spus că lucrările sunt foarte complexe şi au inclus amenajarea sistemelor de iluminat, a parcărilor, amplasarea mobilierului urban, amenajarea liniei de tramvai sau refacerea părţii carosabile.

 

 

Consilierii din Primăria Sectorului 3 se întreabă

La câţiva paşi de muncitorii care lucrează de zor la amplasarea gazonului, Ionuţ Nicolescu, unul dintre consilierii locali din Primăria Sectorului 3, se opreşte pe şantier şi le cere explicaţii reprezentanţilor Eurio New Graden cu privire la modul în care linia verde va fi întreţinută. E un lucru foarte bun că se amenajează această linie, dar cum va fi întreţinută, cine va tunde iarba?“, întreabă nervos consilierul.

Răspunsul vine, pentru „Adevărul“, de la Ion Dedu, care explică că imediat ce linia va fi dată în folosinţă, aceasta va fi „îngrijită“ de ALPAB.

Lucrările de pe bulevardul Liviu Rebreanu au început în anul 2011, iar costurile se ridică la circa 17 milioane de euro, cuprinzând, printre altele, refacerea părţii carosabile, amplasarea mobilierului urban şi reamenajarea liniei de tramvai.

Primele fâşii de gazon au fost amplasate pe bulevard pe 6 noiembrie, urmând ca, cel mai probabil, până la sfârşitul săptămânii să fie finalizată întreaga linie verde. 

 

(Sursa: adevarul.ro)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments