Doar unul din cinci români mai crede în independența presei, relevă un studiu realizat de fundația Konrad Adenauer. Cercetarea relevă și pierderea însemnătății presei tipărite, informațiile politice fiind mult mai des căutate pe internet.
Jumătate dintre români (52%) sunt convinși că instituțiile media sunt independente. Cealaltă jumătate se împarte într-un grup statistic care nu știe ce să creadă (fiecare al patrulea român) și un altul care încă mai are încredere în jurnalismul liber (unul din cinci români).
Eșantionul de 1000 de subiecți, reprezentativ pentru populația rurală și urbană a României, a fost analizat de către institutul independent bulgar Market Links, care, la comanda fundației conservatoare germane Konrad Adenauer, a studiat peisajul media din cele două țări sud-est europene intrate în 2007 în Uniunea Europeană. Pentru cercuri largi de populație, televiziunea rămâne principala sursă de informație politică, însă internetul câștigă teren (29%), relevă studiul. Doar șapte procente declară că mai citesc presa tipărită pentru a se pune la curent cu actualitatea politică. Două treimi din public consideră că televiziunea ajută mai bine la înțelegerea politicului, economiei și societății.
În ce privește încrederea românilor în sursele de informare, televiziunea și internetul sunt cel mai mult apreciate (30, respectiv 27%), urmate, în ordine, de radio (13%) și ziare (11%). Televiziunea beneficiază și de atu-ul imaginilor, mult mai credibile decât cuvintele rostite sau scrise. În multe dintre casele românilor, televizorul este în permanență deschis. În ce privește presa scrisă, aceasta ar putea concura cu internetul doar pirn calitatea produselor oferite, prin standarde profesionale de înaltă calitate, precizează autorii studiului prezentat la București de reprezentanții fundației Konrad Adenauer.
(Sursa: dw.de)