Cercetătorii americani au studiat modul în care culorile folosite de cele mai populare logo-uri ale companiilor influentează starea de spirit a consumatorului.
O echipă de psihologi din Chicago a realizat un infografic în care arată cum este modificată starea de spirit a unei persoane atunci când vede o anumită culoare.
Astfel, clienţii îşi fac o primă impresie despre un produs în doar 90 de secunde, în funcţie de culoarea acestuia.
În general, bărbaţii preferă culorile roşu, portocaliu şi galben, iar femeile albastru, verde şi roz, spun cercetătorii de la Financesonline.com.
Cele mai cunoscute logo-uri ale companiilor sunt asociate cu anumite culori, care provoacă o reacţie specifică.
Spre exemplu, roşu sugerează pasiune, galben energie şi bucurie, iar roz dragoste şi feminitate.
Alex Hillsberg, de la Financesonline.com., arată, în acest infografic, logo-uri celebre asociate cu anumite culori:
– roşu – Red Bull şi You Tube: pasiune, vitalitate
– galben – McDonald’s şi Ferrari: bucurie, energie
– verde – Android şi Starbucks: armonie, relaxare
– roz – Barbie: dragoste, sexualitate, căldură
– negru – BlackBerry: curaj, lux, seriozitate, mister
– mov – Yahoo!, FedEx: putere, nostalgie, romantism, lux
– portocaliu – Mozilla, Fanta: fericire
-maro: ups, m&m: dependenţă, încredere.
(Sursa: descopera.ro)