Avem deja primele imagini cu Mercedes-Benz Concept Coupé SUV, adică replica tardivă a celor de la Mercedes-Benz la succesul nebun înregistrat de BMW X6. Dar ce replică!
Nu credeam că poate exista un SUV mai agresiv decât BMW X6, dar cei de la Mercedes-Benz ţin morţiş să ne contrazică, prin noul lor Concept Coupé SUV, o maşină care îmbină puterea unui SUV cu aspectul unui coupé şi care ne aduce aminte că întotdeauna se poate mai mult, mai puternic şi mai ales mai mare.
Dar frumuseţea e în ochiul privitorului, iar concurenţii lor bavarezi au demonstrat asta cu vârf şi îndesat, judecând după succesul nebun al SAC-ului lor (Sports Activity Coupé, dacă vă mai amintiţi), aşa că ceilalţi nemţi, din Stuttgart de data asta, nu puteau sta cu mâinile în sân. Doamnelor, domnilor, iată cum va arăta, în linii mari, viitorul SUV coupé din grădina Mercedes-Benz!
Concept Coupé SUV este mai mare, mai lat şi mai înalt decât X6, ţinând parcă morţiş să demonstreze că va fi noul rege în segment. E lung de 4935 mm, (mai mult cu 58 de mm); lat de 2.044 mm (plus 61 mm!), înalt de 1.739 mm (plus 40 de mm!), are un ampatament de 2916 mm şi stă pe roţi de 10J x 22 305/45 R 22 pe faţă şi 11J x 22 305/45 R 22 pe spate. Pe scurt, un MONSTRU din toate punctele de vedere!
Dar imaginea este completă doar atunci când ne uităm pe datele tehnice. Sub capota conceptului stă un motor V6 de 3 litri, care dezvoltă 333 CP la 5.500 rpm şi un cuplu maxim de 480 Nm, disponibil integral între 1.400 rpm şi 4.000 rpm. Nu ni se oferă alte date tehnice privitoare la dinamică, însă declaraţia de intenţie este simplă: cu un astfel de motor, intri în zona celor 6.5-6.7 secunde pentru un sprint de la 0-100 km/h.
Propulsorul este cuplat cu o transmisie automată cu nu mai puţin de nouă trepte: 9G-TRONIC PLUS, deja prezentă pe modelele actuale Mercedes-Benz şi recunoscută pentru modul fulgerător în care schimbă treptele de viteză. Tracţiunea integrală este asigurată de sistemul Drive 4MATIC permanent, iar şoferul este asistat de o mulţime de sisteme care să-i menţină maşina pe drum chiar şi atunci când legile fizicii ar zice, aparent, altceva. De altfel, şi cei de la Mercedes-Benz s-au asigurat că centrul de greutate al acestui SUV sportiv este cât mai coborât, iar lăţimea considerabilă a maşinii ar trebui să asigure o stabilitate mult superioară unui SUV obişnuit în viraje.
Şoferul va putea selecta unul dintre modurile de transmisie COMFORT, SLIPPERY, SPORT, SPORT+ sau INDIVIDUAL, după dorinţe şi necesităţi. Mercedes-Benz n-a insistat prea mult asupra dotărilor interioare, însă ideea de bază este că o astfel de maşină se va asemăna în privinţa tehnologiilor şi opţiunilor de la bord cu noul S-Class.
Cât de repede vom vedea un SUV coupé de la Mercedes-Benz în producție? Odată mai sigură ar fi a doua jumătate a lui 2015, dar ne putem aştepta la două versiuni bazate pe liniile acestui concept – una concurentă cu X6 şi una concurentă cu X4. Segmentul SUV-urilor cu aspect de coupé şi capacităţi sport începe să se aglomereze.
(Sursa: promotor.ro)