Jurnaliştii americani de la Business Insider scriu povestea „demnă de studiourile Disney” a unui roman care, deşi a plecat din România cu câţiva dolari în buzunare, fără a vorbi măcar limba engleză, lansează în SUA companii de succes, una după alta.
Cristian Gheorghe a ajuns în SUA la începutul anilor 1990. Românul nu vorbea engleza şi avea doar 26 de dolari în buzunare. Locuia în cămine pentru tineri şi lucra ca şofer de limuzină, scrie Business Insider.
El lucrează astăzi la cel de-al patrulea său start-up de succes, după ce le-a vândut pe celelalte. Cea de-a treia firmă lansată de român, OutlookSoft, a fost cumpărată de SAP în 2007, pentru aproximativ 500 de milioane de dolari.
Parcursul său de la România comunistă la SUA este cu adevărat remarcabil, scriu jurnaliştii. În România, Cristian Gheorghe îşi câştiga existenţa vânzând casete audio şi a învăţat puţin limba engleză, ascultând muzica unor trupe precum Pink Floyd.
După ce strâns suficienţi bani, şi-a cumpărat un calculator Commodore 64, pe care a dat echivalentul veniturilor sale pe un an întreg. A învăţat singur să scrie coduri software „spărgând” jocuri video. Mai mult, a obţinut şi o diplomă în acest domeniu, care nu i-a fost însă recunoscută şi acceptată în SUA.
Ca şofer de limuzină în SUA, românul l-a întâlnit pe Andrew Saxe, cel care l-a ajutat să-şi lanseze noua carieră. Aflând despre interesele lui în domeniul calculatoarelor, Saxe, care conducea atunci o companie de consultanţă în domeniul software, l-a chemat la biroul său.
Cristian Gheorghe a fost angajat la compania lui Saxe, iar cei doi au lansat împreună o altă companie, printre primele care au lucrat cu conceptul „Big Data”, deşi la acea vreme nu ştiau că se numeşte aşa.
Compania lor a fost cumpărată de Experian, iar Gheorghe a ocupat funcţia de director tehnic al acesteia timp de mai mulţi ani.
Ulterior, el a lansat un al doilea start-up, TIAN, care a fuzionat cu o altă companie, OutlookSoft. Aceasta din urmă, care se ocupă cu colectarea de date pentru companii – activitate numită „business analytics”, a fost achiziţionată de SAP.
Românul a ajuns, astfel, director tehnic la SAP. În urmă cu patru ani, el a decis să mai lanseze un start-up, Tidemark, care se prefigurează a fi un nou succes.
Tidemark operează, de asemenea, cu date analitice, însă este un produs adaptat timpurilor moderne: funcţionează pe tablete şi rulează în cloud. Cel mai mult atrage atenţia o funcţie de tip Siri, care le permite oamenilor de afaceri să creeze rapoarte pre-programate fără ajutor din partea departamentului IT, doar adresând întrebări.
La 18 luni de la lansare, compania este pe cale să ajungă la venituri de 45 de milioane de dolari, avansând cu 300% de la an la an.
Tidemark are 45 de clienţi cu câte, în medie, 180 de oameni de afaceri care folosesc acest produs.
(Sursa: ziare.com)