Călătorii care au plecat spre București, marți dimineață, nu vor uita ușor zborul cu peripeții și panica ce i-a cuprins, mai ales când echipajul i-a anunțat că trenul de aterizare s-a blocat.
În avionul Iaşi-Bucureşti, care a decolat dimineaţă la ora 6:00 şi a aterizat cu probleme şi întârziere la Bucureşti, au fost 45 de pasageri, dintre care 15 aveau conexiune cu avionul spre Torino. Călătoria a fost departe de a fi una obișnuită din cauza unei probleme tehnice la trenul de aterizare.
„Imediat după decolare s-au auzit zgomote suspecte, iar echipajul ne-a informat că sunt probleme la trenul de aterizare. Lumea a fost panicată, dar din fericire nu s-a înregistrat niciun caz în care să fie nevoie de intervenţia medicilor”, a spus pentru Ziarul de Iași medicul Tudor Ciuhodaru.
Când s-a ajuns deasupra Bucureştiului, avionul s-a rotit 30-40 de minute în aer şi se vorbea de aterizări forţate fie la Constanţa, fie la Băneasa, fie pe alte piste de urgenţă.
În cele din urmă, cursa a primit permisiunea să aterizeze la Băneasa în loc de Otopeni, fiind întâmpinaţi de pompieri şi echipaje medicale, chemaţi pentru situaţii de urgenţă. Din fericire, toţi pasagerii au ajuns cu bine la sol, doar că au fost ignoraţi total. Ei au fost lăsaţi în mijlocul pistei, cu tot cu bagaje, fără să le fie pus la dispoţiţie autobuzul care transportă călătorii la aeroport.
Între timp, Tarom a susţinut că pe aeroportul Otopeni era ceaţă, motiv pentru care cursa a fost deviată spre Băneasa Acesta este comunicatul TAROM:
„Cursa TAROM RO710 Iaşi-Bucureşti a aterizat pe aeroportul Băneasa, din cauza condiţiilor meteo, respectiv ceaţă densă.Cursa a aterizat în siguranţă pe Aeroportul Băneasa, cei 44 pasageri au fost debarcaţi, iar cei care au zboruri de conexiune vor fi transportaţi cu autocarele către aeroportul Henri Coandă.Pasagerii care au pierdut conexiunile pe care le aveau cu alte zboruri din cauza acestor neregularităţi vor fi distribuiţi pe alte zboruri până la destinaţia finală, conform biletelor de avion – care reprezintă contractul dintre compania aeriană şi pasager – şi vor primi asistenţă pe aeroporturi conform Regulamentului EC261/2004, cu privire la drepturile pasagerilor. Compania TAROM regretă disconfortul creat pasagerilor săi, din cauza acestei situaţii şi îi asigura că depune toate eforturile pentru a le oferi asistenţa necesară”, se mai arată în comunicatul companiei.
(Sursa: ziaruldeiasi.ro)