Operatorii Cosmote şi Romtelecom vor trece din această toamnă la brandurile T-Mobile, respectiv T-Home.
Operatorii Cosmote şi Romtelecom, care împreună formează cel mai mare grup de telecomunicaţii de pe piaţa din România, vor trece din această toamnă la brandurile T-Mobile, respectiv T-Home ale Deutsche Telekom, după ce gigantul german şi-a impus astăzi punctul de vedere la Adunarea generală extraordinară a grupului elen OTE.
“În cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor a fost aprobată, cu majoritate de voturi, încheierea unui acord de licenţiere între Deutsche Telekom şi companiile afiliate ale OTE, Cosmote România şi Romtelecom”, potrivit unui anunţ publicat de grupul elen, care nu oferă detalii despre contract, scrie ZF, citat de Gândul.
Rebrandingul Romtelecom, dar în special cel al Cosmote România a fost o decizie votată probabil cel puţin cu o strângere de inimă de Michael Tsamaz – preşedinte şi CEO – şi întreaga echipă de manageri greci de la OTE – având în vedere că acesta este un brand creat şi dezvoltat de grup, şi care a fost utilizat pentru expansiunea regională a grupului şi la relansarea operaţiunilor de telefonie mobilă din România din decembrie 2005. Renunţarea la brandul Cosmote are probabil şi o componentă financiară – companiile din România nu vor mai plăti către Atena pentru dreptul de a folosi brandurile OTE ci către Bonn, pentru mărcile nemţilor.
Grupul OTE a obţinut în 1998 o licenţă de telefonie mobilă în România şi a lansat serviciile doi ani mai târziu, în mai 2000, sub brandul Cosmorom însă în 2005 compania – coordonată de echipa de la Romtelecom – avea mai puţin de 100.000 de clienţi şi era aproape de faliment. Grupul de telefonie mobilă Cosmote (parte a OTE) a preluat însă conducerea Cosmorom şi a relansat operaţiunile de pe piaţa locală sub brandul Cosmote pe 6 decembrie 2005.
Clienţii celor doi operatori nu vor fi afectaţi, însă, de această schimbare.
(Sursa: gandul.info)