În aceste zile, un grup de 11 inspectori și directori ieșeni se află la Ankara, în Turcia, în cadrul Proiectului Leonardo da Vinci LLP-LdV/VETPRO/2013/R0/353 – Metodologii și strategii inovative de mentorat și coaching pentru prevenirea renunțării la cariera didactică a profesorilor debutanți. Este vorba despre prof. dr. Camelia Gavrilă, Inspector Școlar General, prof. dr. Anda Tanasă, Inspector Școlar General Adjunct, prof. Gabriela Conea, prof. Magda Andreescu, prof. Cristinel Iordăchioaia, prof. Viorel Motaș, prof. Rodica Leontieș, prof. Mihaela Apetroae și prof. Sabina Manea, inspector școlari, dar și de prof. dr. Elvira Rotundu, prof. Constantin Chirilă, directori.
Pe parcursul primei săptămâni, la Ankara, grupul a vizitat școli, a participat la dezbateri și la mese rotunde pe teme specifice proiectului, atât în cadrul unităților vizitate, cât și la Inspectoratul Școlar din Ankara. Participanții au încercat să identifice bune practici și abordări ce ar putea fi preluate și adaptate la sistemul de învățământ românesc, cu referire mai ales la activitatea de mentorat și la inserția profesorilor debutanți în sistemul de învățământ. Programul a inclus si vizite culturale la obiective de interes din Ankara (Muzeul Anatolian, Mausolelul lui Ataturk).
Programul de formare este centrat de asemenea și pe identificarea de către participanți a metodologiilor și strategiilor inovative de mentorat și coaching pentru prevenirea renunțării la cariera didactică a profesorilor debutanți.
Obiective principale ale proiectului Metodologii și strategii inovative de mentorat și coaching pentru prevenirea renunțării la cariera didactică a profesorilor debutanți vizează îmbunătățirea la participanți a competențelor de mentoring și coaching pentru sprijinul profesorilor debutanți, formularea de recomandări și propuneri în domeniu la nivelul I.S.J. și M.E.N., dar și extinderea de către I.S.J. Iaşi a inițiativelor demarate în 2010 și continuate în 2011, printr-un proiect pilot pentru 100 de profesori debutanți, doar la disciplinele limba franceză, română şi matematică, către toate disciplinele de studiu. De asemenea în cadrul proiectului va fi create o platformă de lucru Moodle ce va permite atât managementul documentelor din proiect (acces privat), dar și accesul la resurse utile pentru stagiari (acces public).
Produsele ce vor rezulta din proiect sunt: Ghidul profesorului debutant, elaborat de către participanți, cu ISBN, ce va furniza modalităţi de acţiune în vederea dezvoltării carierei și Manualul mentorului, elaborat de către participanți cu ISBN, în vederea ameliorării practicilor de mentoring și coaching.
Fluxul din Ankara este unul din cele trei care organizate în cadrul proiectului, pe lângă cele din Franța și Portugalia.