În ciuda problemelor financiare din ultimii ani, brandul nipon a reuşit să-şi păstreze titlul de „Cel mai valoros brand auto” în 2014, depăşind cu puţin gigantul bavarez BMW şi conaţionalul aceestuia din Stuttgart, Mercedes-Benz.
Alcătuit de compania Millward Brown, studiul „BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands” înglobează doar 6 branduri auto, alături de podiumul mai sus menţionat fiind Honda, Ford şi Nissan. Raportat la anul precendent, toate cele şase branduri au înregistrat aprecieri substanţiale ale valorii nete, campioană fiind Ford, cu un salt de 56%.
Liderul acestui top, Toyota, are o valoare estimată la 29.6 miliarde de dolari şi ocupă poziţia 26 în topul mai sus menţionat. Locurile II şi III, respectiv BMW şi Mercedes-Benz, sunt estimate la 25.7 şi 21.5 miliarde de dolari, situându-se pe poziţiile 32 şi 42 în top. Celelalte trei branduri auto care au reuşit să prindă acest clasament select ocupă locuri mai modeste, în intervalul 70-90. Cea mai mare supriză o reprezintă deprecierea cu 4% a brandului Volkswagen, care nu a prins nici măcar ultima poziţie a topului.
La nivel înalt, lupta s-a dat în 2014 între Google şi Apple, cel dintâi reuşind să se impună, cu o valaoare estimativă de 158.8 miliarde de dolari, în creştere cu 40% faţă de anul precedent. Saltul Google a fost cauzat şi de lipsa de activitate a celor de la Apple, care au înregistrat o scădere a valorii estimate cu 20% faţă de 2013.
(Sursa: adevarul.ro)