Consiliul Judeţean şi Aeroportul au probleme mari cu Fiscul, pe o miză de milioane de euro. Conducerea Aeroportului a solicitat aprobarea CJ pentru angajarea unor avocaţi în vederea contestării rezultatelor unui control efectuat de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Iaşi. În urma controlului, Aeroportului i s-a refuzat rambursarea a 6,18 milioane lei, suma reprezentând contravaloarea TVA pentru lucrările de construire a noii piste.
„Se confundă Aeroportul cu un serviciu comunitar cum este cel de paşapoarte sau buletine. Majoritatea celorlalte aeroporturi funcţionează ca regii, iar la ei nu au existat niciodată probleme în ce priveşte rambursarea TVA. Nu am putut să ne înţelegem cu inspectorii. Dădeau din cap că avem dreptate şi scriau toate aberaţiile în raport. Ajungem în instanţă, pentru că nu există altă cale”, a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea pentru Ziarul de Iași.
Dacă războiul cu Fiscul va fi pierdut, Aeroportul nu va mai putea cere rambursarea TVA pentru niciuna dintre facturile aferente lucrărilor la noua pistă, incluse în proiectul avizat favorabil de Uniunea Europeană. Proiectul are o valoare de 56,7 milioane euro, TVA aferentă acestei sume fiind de 13,6 milioane euro. Suma ar trebui practic acoperită de CJ din fondurile proprii.
Directorul aerogării, Marius Bodea, susţine că ar putea exista consecinţe încă mai grave, luând în calcul chiar închiderea Aeroportului. „În interpretarea Fiscului, de serviciu comunitar, noi nu mai putem beneficia de sumele virate de CJ pentru prestarea serviciului de interes economic general. Am solicitat şi părerea Consiliului Concurenţei, pentru că se ajunge şi la discuţii pe marginea ajutorului de stat, iar de acolo mi s-a transmis că ce susţin inspectorii fiscali este o aberaţie. Tot mecanismul pe care funcţionează relaţia financiară dintre CJ şi Aeroport este practic anulat. În atare condiţii, Aeroportul se va închide”, a mai afirmat Bodea pentru Ziarul de Iași.
Conflictul cu Fiscul nu este singura problemă înregistrată la Aeroport. Comisia Europeană şi-a transmis acceptul de a finanţa lucrările de modernizare a aerogării de la sfârşitul lunii mai. Pentru ca decontarea lucrărilor efectuate până acum să poată fi făcută, era necesară emiterea de către Ministerul Transporturilor a unui ordin care să permită deconturile. La trei săptămâni de la acceptul Comisiei Europene, ordinul nu a fost încă emis.
(Sursa: ziaruldeiasi.ro)