În efortul de comunicare a ceea ce vrea să facă, compania programează întâlniri cu toate asociaţiile de proprietari. Dezbaterile în cartiere vizează împărţirea corectă a costurilor, contorizarea individuală şi avantajele sistemului centralizat, al cărui preţ este mult mai mic.
Dalkia intră în cartiere pentru a culege eventualele reclamaţii. Reprezentanţii furnizorului de agent termic se vor întîlni cu ieşenii pentru a prelua în mod direct nemulţumirile şi sugestiile acestora. Angajaţii Dalkia vor prezenta în cadrul unor audienţe de cartier modul în care se calculează corect factura la termoficare şi vor oferi informaţii despre sistemul de recirculare a apei calde.
„Încercăm să ajutăm asociaţiile”
Pentru a elimina reclamaţiile şi suspiciunile legate de modul de facturare, dar şi pentru a prelua eventualele sugestii privind îmbunătăţirea activităţii, operatorul de termoficare Dalkia Termo Iaşi organizează o serie de audienţe publice în principalele cartiere ale oraşului. În cadrul întâlnirilor, ieşenii au posibilitatea să discute direct cu reprezentanţii Dalkia despre orice problemă sau nelămurire privind furnizarea energiei termice în sistem centralizat.
„Vom explica atât clienţilor finali, cât şi responsabililor din cadrul asociaţiilor de proprietari modalitatea corectă de repartizare a costurilor cu încălzirea, avantajele sistemului de contorizare individuală cu distribuţia pe orizontală, precum şi modalitatea juridică în care putem ajuta asociaţiile să recupereze sumele restante”, spune Ana-Maria Icătoiu, purtătorul de cuvânt al firmei.
Rebranşare gratuită până în toamnă
Pe lângă discuţiile cu privire la facturi, reprezentanţii Dalkia vor să popularizeze două iniţiative care pot duce la scăderea costurilor. „Participantii vor afla despre proiectul Dalkia de recirculare a apei calde de la punctul termic până la ultimul etaj şi înapoi, pentru a-i menţine o temperatură constantă, dar şi despre campania de rebranşare gratuită la sistemul centralizat de termoficare, prelungită până în toamna acestui an”, spune Icătoiu.
Sistemul de recirculare va duce la scăderea facturilor pentru apa caldă. Situaţiile în care pe conducta de apă caldă curge apă rece vor fi eliminate şi, astfel, va dispărea posibilitatea ca apa rece să fie plătită la preţ de apă caldă. În plus, în contextul creşterii preţurilor la gazul metan utilizat de centralele termice murale, Dalkia a prelungit campania de rebranşare gratuită la sistemul centralizat.
Verificarea facturilor continuă
Prin întâlnirile programate în cartiere, Dalkia Termo Iaşi continuă, de fapt, acţiunea de verificare şi corectare a tuturor listelor de întreţinere care au fost reclamate de ieşeni ca fiind alcătuite incorect. În luna aprilie a acestui an, de exemplu, 160 de familii şi-au primit banii înapoi pentru că Dalkia a constatat că acestea au fost „încărcate” pe lista de întreţinere. Ca mecanism, fiecare caz reclamat este supus analizei încrucişate realizată de către reprezentanţii Dalkia şi ai Primăriei Municipiului Iaşi. De la începutul anului, peste 400 de familii şi-au primit banii înapoi, pentru că s-a dovedit că asociaţia de proprietari a împărţit incorect şi ilegal costurile de încălzire pentru iarnă 2013 – 2014.
Ajutor pentru asociaţiile de proprietari
De asemenea, Dalkia Termo Iaşi va verifica toate cele 141 de asociaţii de proprietari care au fost reclamate de către ieşeni. Dalkia are reuniuni de lucru cu Serviciul Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi în fiecare joi începând cu orele 10.00, alternativ la Palatul Roznovanu şi la sediul Dalkia, până la soluţionarea tuturor reclamaţiilor de repartizare incorectă a costurilor cu încălzirea. Mai mult, pentru a ajuta reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, furnizorul de energie termică le oferă acestora un tabel pentru recalcularea retroactivă a costurilor cu încălzirea pe listele de întreţinere, precum şi instrucţiuni de folosire a acestui tabel.