Felix Kjellberg (foto), un suedez activ pe reţeaua YouTube şi cunoscut în lumea internauţilor sub nickname-ul PewDiePie, câştigă aproximativ 4 milioane de dolari pe an din clipuri publicitare, scrie Capital.
Cea mai mare parte din aceasta sumă reprezintă câştiguri directe, provenite de la cei 27 milioane de abonaţi ai canalului YouTube deţinut de Kjellberg.
Anul trecut, canalul PewDiePie a atras cele mai multe vizualizări pe serviciile Google, întrecând vedete ale Internetului precum One Direction şi Miley Cyrus. Iar din iulie 2013 şi până azi, PewDiePie şi-a triplat numărul de abonaţi.
Felix Kjellberg şi-a creat canalul în 2009 şi s-a făcut cunoscut postând clipuri cu el insuşi jucând diverse jocuri video şi explicând privitorilor ceea ce face.
El a intrat la facultatea din Gothenburg, Suedia, dar a abandonat studiile şi s-a apucat de vândut hot dog.
Numele iniţial al canalului a fost PewDie, o combinaţie între sunetul unei arme cu laser („Pew”) şi cuvântul „Die” („moarte”). La un moment dat Kjellberg a pierdut parola de acces şi a trebuit să adauge un nou cuvânt. A optat pentru „Pie”.
Cel mai popular clip al său, denumit „A Funny Montage”, a atras peste 51 milioane de vizualizări din 4 iunie 2013, ziua când a fost publicat.
(Sursa: capital.ro)