Toyota a prezentat versiunea de serie a caroseriei primului său model de serie alimentat cu hidrogen. Acesta poartă denumirea FCV, dar numele acesta s-ar putea să nu fie definitiv.
Toyota FCV, vehiculul alimentat cu hidrogen dezvoltat de marca japoneză, a fost prezentat în versiunea de serie printr-o galerie foto publicată astăzi de oficialii constructorului. Lansarea modelului de serie, care va arăta la fel ca exemplarul din imaginile alăturate, este programată pentru anul 2015 şi va fi oferit întâi pe piaţa din Japonia şi apoi pe pieţe alese din America de Nord şi Europa. Pe piaţa din Japonia, modelul va costa aproximativ 7 milioane de yeni, echivalentul a 50.500 de euro, urmând să fie oferit doar în zonele în care infrastructura de staţii de încărcare cu hidrogen este suficient de bine dezvoltată pentru a susţine necesităţile clienţilor.
Prima maşină alimentată cu hidrogen oferită de Toyota are capacitatea de a accelera de la 0 la 100 km/h în 10 secunde şi oferă o autonomie maximă de 482 kilometri. Încărcarea rezervorului cu hidrogen se face în doar trei minute la o staţie specializată, singurul loc în care va fi disponibil acest carburant în starea de agregare şi configuraţia necesară alimentării acestui vehicul. Reprezentanţii Toyota s-au ferit să ofere informaţii suplimentare despre FCV, specificând că acesta nu este neapărat numele definitiv al vehiculului menit să ajungă în versiunea de serie.
Toyota nu este primul constructor care oferă un vehicul alimentat cu hidrogen pe piaţă, fiind depăşiţi de conaţionalii lor de la Honda şi de la Mazda. În timp ce Honda a oferit modelul FCX Clarity în California, Mazda a testat în Norvegia o flotă specială de RX8-uri alimentate cu acest carburant, în scopul unei analize atente a acestui tip de carburant în viaţa reală. Nemţii de la BMW şi Mercedes-Benz au derulat şi ei propriile teste cu modele alimentate cu hidrogen, având peste 20 de ani de experienţă în acest domeniu, cu toate că n-au oferit până acum un vehicul alimentat cu hidrogen care să poată fi comandat de publicul larg.
(Sursa: automarket.ro)