România ar putea avea din 2015 o echipă în Formula 1, după ce Forza Rossa a depus un dosar la Federaţia Internaţională de Automobilism pentru a putea participa în Marele Circuit. Deşi neoficial a apărut informaţia că răspunsul FIA a fost unul pozitiv, reprezentanţii Forza Rossa au declarat pentru gândul că nu există încă o poziţie oficială pentru dosarul depus. Firma Forza Rossa este controlată de fostul ministru al Sănătăţii, Ion Bazac, este unicul importator Ferrari şi reprezentant exclusiv al mărcii Lotus.
Bogdan Sonea, marketing manager la Forza Rossa, firma controlată de fostul ministru al Sănătăţii Ion Bazac, a declarat pentru gândul că există un dosar depus de firma pe care o reprezintă pentru participarea în Formula 1. În acest moment, nu există nu răspuns oficial din partea FIA în privinţa dosarului de participare, susţine reprezentantul Forza Rossa. Firma lui Bazac urmează să colaboreze cu Colin Kolles, german de origine română, fost manager în Formula 1 la Jordan, Midland, Spyker, Force India şi HRT.
Jurnalistul britanic Adam Cooper susţine pe blogul său că echipa Forza Rossa a primit acceptul de a FIA pentru a concura în Campionatul Mondial de Formula 1. El precizează că FIA nu a anunţat încă oficial decizia luată. Sursa citată afirmă că Forza Rossa ar beneficia de un acord pentru folosirea motoarelor Renault şi de o colaborare cu uzina lui Kolles de lângă Munchen.
“Da, este adevărat. Există un dosar depus de către Forza Rossa, iar în momentul de faţă aşteptăm un răspuns oficial din partea FIA cu privire la viitoarea noastră participare în marele Circuit”, a declarat pentru gândul Sonea. El a admis că firma Forza Rossa, controlată de fostul ministru al Sănătăţii, Ion Bazac, va colabora cu Collin Kolles, fost manager în Formula 1.
Bogdan Sonea, marketing manager la Forza Rossa
„Collin Koles va fi partenerul nostru, având în vedere experienţa dumnealui în F1, în pregătirea şi punerea la punct a tuturor detaliilor cu privire la participarea noastră în Formula1”, a subliniat reprezentantul Forza Rossa.
Bogdan Sonea a avut rezerve să dezvăluie anumite detalii din interior, dar a precizat că „Forza Rossa este deţinătoarea dosarului, dar numele echipei care va participa în F1 nu este încă definitivat”.
În privinţa bugetului alocat participării în Marele Circuit, Sonea nu dă foarte multe detalii.
„Bugetul rămâne o necunoscută şi pentru noi şi sunt foarte multe lucruri de pus la punct, printre care partea financiară. Nu putem estima acest buget. Dosarul este pe Forza Rossa şi ulterior, ca orice echipă, vom exista potenţiali parteneri, dar nu s-a stabilit încă acest lucru”, a declarat Sonea.
Chiar dacă neoficial, au apărut informaţii că motorizarea viitoarei echipe va fi asigurată de Renault, Sonea nu o confirmă, dar nici nu o infirmă.
Întrebat dacă motoarele care vor echipa viitoarele monoposturi vor proveni de la Ferrari sau de la Renault, Bogdan Soneau răspunde: „nu vă pot spune acest lucru”.
Despre o colaborare cu Renault şi Dacia, reprezentantul Forza Rossa, adaugă: „chiar nu vă pot menţiona acest aspect. Nu am stabilit şi nu putem confirma sau infirma aceste zvonuri”.
Bogdan Sonea, marketing manager la Forza Rossa, subliniază că proiectul este 100% privat şi că nu există un sprijin din partea Guvernului sau ale altor autorităţi.
„E un proiect care dorim să devină o emblemă în plan internaţional în modul în care România ştie să genereze valoare şi performanţă”, a spus reprezentantul firmei Forza Rossa.
Forza Rossa, unicul importator Ferrari pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. Începând cu 2011, compania este şi reprezentant exclusiv al mărcii britanice Lotus în România, Serbia, Muntenegru şi Republica Moldova. Forza Rossa este deţinută de soţii Camelia şi Ion Bazac (fost ministru al Sănătăţii) prin Forza Rossa Holding.
Firma controlată de Ion Bazac, Forza Rossa, va trebui să depună până pe 23 iunie o garanţie bancară de 20 de milioane de dolari pentru a intra oficial de anul viitor pe grila Campionatului Mondial de Formula 1.
(Sursa: gandul.info)