Dacia, Ford și Toyota domină piața Iașului. 2014 – primul an de creștere după șase ani de scăderi consecutive

0
91

La nivel național, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) înregistrează, în  2014, o creștere de 8,79% faţă de anul 2013. În interiorul acestei creșteri, avem autoturismele cu + 20,53%. Astfel, anul 2014, devine primul an de creștere al pieței auto după șase ani consecutivi de scăderi puternice.

 

Și pe plan european se remarcă o evoluție pozitivă, principalele țări europene (Franța, Germania, Italia, Spania, UK) înregistrând creșteri ce consolidează un trend ascendent pentru 2014.

 

În România, în continuare vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, reprezentând aproximativ 3/4 din volumulul total înregistrat în 2014.

Un alt aspect analizat de către APIA este raportul dintre vehiculele noi și cele rulate. Remarcăm faptul că, în 2014, înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu cca. 2%.

 

Iașul păstrează trendul national înregistrând o creștere de 19,11% pentru totalul vehiculelor vândute.

Cum este și firesc, marca autohtonă Dacia este în preferințele românilor, fiind cumpărată de 840 de clienți. La marcile de import clasamentul este urmatorul : Ford – 252 unități, Toyota – 219 unități, Volkswagen – 194 unități, Renault – 160 unități și Skoda cu 127 unități.

 

Topul autoturismelor este condus tot de Dacia (785 unități), pe locul doi situându-se la egalitate Ford si Toyota (fiecare cu cate 191 de unități), Volkswagen (170 unități), Renault (122 unități) și Skoda (127 unități).

 

În privința autoutilitarelor situația se schimbă puțin, locul 1 fiind ocupat de o marcă de import, Ford cu 61 de unități urmat de Dacia cu 55 de unităti, Renault cu 38 de unități.  Toyota si Peugeot fiecare înregistrând câte 28 de unități vândute.

 

 

Gabriel Manolache – Acționar, Grupul Mega Auto – ATI Motors Holding: „Deținem 30% din piața de import a Iașului”

 

– Cum a fost anul 2014 în domeniul auto?

– Personal sunt mulțumit de evoluția celor 3 mărci pe care le reprezint (Toyota, Lexus, Ford), sunt mulțumit și de creșterea pieței auto, semn că și România se îndreaptă către stabilitate și sper către o creștere sănătoasă. Se văd și la Iași pași importanți pentru o dezvoltare durabilă și pentru un cadru favorabil investițiilor de amploare, ceea ce ne face încrezători pentru următoarea perioadă.

 

– Care este secretul acestor cifre?

– Simplu: Totul în jurul clientului, prețuri corect poziționate, transparență totală și disponibilitate permanentă. Sunt familiarizat cu pașii mărunți și corecți ai filosofiei japoneze. În urma crizei, tratarea clientului a cunoscut noi abordări și în Romania, pentru banii plătiți trebuie să primești maximum de beneficiu. Acest principiu este aplicat în cadrul grupului Mega Auto – ATI Motors Holding încă de la început, el făcând parte din strategia de dezvoltare a businessului. Sunt convins că cele enumerate mai sus au făcut ca astăzi să deținem aproximativ 30% din piața auto de import a Iașului.

 

– Cum vedeți 2015?

Tot cu un trend pozitiv. Sunt convins că în 2015 noii clienți vor pune în balanță mai mult costurile și beneficiile care le au pe termen lung la achiziția mașinii, iar grupul nostru va veni cu noi avantaje către clienți. Îmbucurător este și faptul că am reușit să vindem 25 de autoturisme hybrid în 2014, ceea ce ne dă speranța că în acest an creșterea va fi mai mare pe acest segment deținut în mare parte de Toyota și Lexus. De altfel, brandul Lexus, odată cu deschiderea showroomului exclusiv pentru mașinile hybrid din Palas, a crescut semnificativ.

 

Bogdan Pițigoi, acționar Grupul Tester-Casa Auto : „Dacia și-a dublat vânzările. Avem 60% din piața auto ieșeană”

 

–       S-a simțit revenirea pieței în 2014 ?

–       Pentru noi a fost un an bun, creșterea simțindu-se procentual, dar fără a fi entuziasmați de numărul de unități vândute. Pentru Tester a fost în primul rând un an prolific, am alipit grupului două mărci de prestigiu, Honda și Mazda, ajungând acum la 12 mărci și deținând practic 60% din vânzările de mașini noi din Iași.

 

–       Ați investit în extinderea spațiilor, atât pe partea de service cât și pe partea de showroom. Sunt investiții riscante ?
– Tester a implementat un nou concept, 9 reprezentanțe într-un singur loc, este o mare facilitate pentru clienți, având toate ofertele în fața ochilor și beneficiind de servisare pentru orice model din gama noastră. A fost o toamnă plină de evenimente auto : am creat un showroom Mercedes la standarde occidentale, showroom Land Rover-Jaguar la nivelul Bucureștiului, iar în noiembrie am deschis un nou showroom Honda.

 

–       Care au fost mărcile cu evoluția cea mai bună în 2014 ?
– Vânzările Dacia au depășit aștepările, practic s-au dublat față de 2013, Mercedes a cunoscut o creștere importantă, venind cu modele noi, dedicate tinerilor, iar celelalte mărci au performat peste media vânzărilor pe țară. Am investit mult, ne-am păstrat modestia, toată echipa a muncit foarte mult și sunt convins că 2015 vom asista la dezvoltarea afacerii, recompensând eforturile din 2014.

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentDosarul Microsoft. Gabriel Sandu i-a „vândut” procurorilor DNA pe Adriean Videanu, Roberta Anastase şi Radu Berceanu
Articolul următorFenechiu a scos iepurele din joben: soția cere partaj și scapă de executare
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments