Veşti foarte bune pentru toţi românii! O româncă ne aduce bani pentru autostrăzi

0
47

Comisia Europeană a hotărât, să acopere costurile de construcţie a tronsonului Cernavodă – Constanța din Autostrada Soarelui, finanţat iniţial de statul român printr-un împrumut.

Prin această decizie, semnată de Comisarul pentru Politică Regională Corina Crețu, statul român beneficiază de 305,7 milioane euro din Fondul de Coeziune, sumă care acoperă 85% din costurile de construcție a celor 51,3 kilometri de autostradă dați în folosință deja în noiembrie 2012. Pentru a construi Autostrada Soarelui, statul român a contractat în 2005 un împrumut de la Banca Europeană de Investiții.

Pe 2 septembrie 2014, România a cerut Comisiei Europene să finanțeze retroactiv construirea acestui tronson, ale cărui beneficii sunt: diminuarea cu 30% a accidentelor grave de circulație între Constanța și Cernavodă și scăderea timpului de călătorie București – Constanța de la 2h30min la 1h51min. Împrumutul de la Banca Europeană de Investiții va fi folosit pentru a finanța alte investiții în infrastructura de transport. “Acesta este un foarte bun exemplu despre măsurile care pot fi luate de către autoritățile române pentru a accelera rata de absorbție a programelor din perioada 2007-2013.”, a declarat Comisarul Corina Crețu.

“Așa cum am promis, în 2015 sunt gata să fac tot ce ține de mine pentru a ajuta statele membre cu probleme de absorbție să investească o parte cât mai mare din fondurile europene deja alocate”, a mai declarat Comisarul. Comisarul European pentru Politică Regională Corina Creţu a înființat la sfârșitul anului trecut un grup de lucru pentru a crește rata de absorbție a unor țări precum România, Bulgaria, Cehia, Croația, Ungaria, Slovakia, Slovenia sau Italia. Corina Crețu a declarat că va face tot posibilul pentru a ajuta aceste țări să investească restul de fonduri deja alocate, aceasta fiind prioritatea zero pentru comisarul european român în 2015.

 

 

 

Sursa: libertatea

 
0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments