Angajaţi ai Servicii Publice SA au luat pe rând fiecare loc de veci din cele cinci cimitire aflate în administrare pentru a colecta informaţii. Toate datele vor fi incluse într-o aplicaţie informatică care va conţine istoricul fiecărui loc de veci, informează „Ziarul de Iași”.
„Deja am demarat procedura de achiziţie, am făcut o selecţie de oferte şi avem la dispoziţie o aplicaţie demo. Într-o lună, vom defintiva proiectul“, a declarat Laurenţiu Ivan, directorul Servicii Publice Iaşi (SPI).
Acesta a adăugat că aplicaţia software va cuprinde date despre persoana înhumată, concesionarul locului de veci, perioada de concesionare şi alte informaţii relevante. „Este un program informatic unic în ţară, ne gândim chiar să-l vindem ulterior către alte cimitire din ţară. E important un astfel de registru pentru o gestionare eficientă. Sunt multe locuri despre care nu există informaţii, iar angajaţii noştri au făcut verificări în teren. Singurele informaţii pe care le avem acum sunt din arhivă, trebuie să ne uităm în catastife“, a completat Ivan. Pentru anul în curs, SPI a prevăzut costuri de până la 25.000 euro, inclusiv TVA, pentru realizarea aplicaţiei şi introducerea datelor în sistem.
Potrivit directorului SPI, în prezent, în cele cinci cimitire din administrarea instituţiei sunt înhumate peste 150.000 de persoane.
Citește mai mult AICI