Ieşenii aşteaptă în staţii, în medie, puţin peste 11 minute pentru a urca în mijlocul de transport public dorit. Cel puţin aşa arată noua planificare a RATP şi Unistil, intrată în vigoare de la începutul acestei săptămâni, scrie Ziarul de Iași.
În realitate, acest timp mediu este deseori depăşit. În unele cazuri, timpii de aşteptare trec de 20 minute. Potrivit planificării celor doi operatori, în cazul a două trasee, Copou – Tehnopolis (41) şi Dacia – Breazu (6), aşteptarea într-o staţie de pe aceste rute ar trebui să fie de 5 minute.
Pe traseul 41 operează 14 autobuze, iar lungimea cumulată a rutei (dus-întors) este de 20,1 km. RATP a estimat că un autobuz parcurge această distanţă în 70 minute.
Pe traseul 6, Unistil operează cu 14 microbuze, durata de parcurgere a traseului fiind tot de 70 de minute.
Un alt traseu în care timpii de aşteptare ar trebui să fie mici este Tg Cucu – Păcurari – Metro (20).
Conform RATP, distanţa de 26,2 km – una dintre cele mai mari din oraş – este parcursă de un microbuz în 60 de minute şi, având în vedere că sunt disponibile 10 mijloace de transport, rezultă că un ieşean ar trebui să aştepte cel puţin 6 minute până la apariţia autovehicului.
Timpii de aşteptare pentru tramvaie – 16 minute
Noul traseu introdus de RATP (6b: Dacia – Podu Roş – CET – T. Vladimirescu – Tg Cucu – Dacia) măsoară 14,9 km, iar timpul de parcurs ajunge la 66 minute.
În condiţiile în care RATP a mobilizat doar 4 tramvaie pe această rută, rezultă un timp mediu de aşteptare de 16,5 minute în staţie.
Un timp identic găsim şi la tramvaiul 6 (Dacia – Tg Cucu – CET – Podu Roş – Dacia), care parcurge o distanţă de 14,4 km tot în 66 de minute.
În contextul în care şi Unistil are un traseu denumit tot 6, demn de remarcat este lipsa de imaginaţie a operatorilor în a alege numele rutei. „E derutant“, a comentat ieri un ieşean.
De asemenea, tramvaiele 1 şi 8 au aceeaşi planificare. În top, mai intră traseele 30, 42 şi 43, fiecare cu un timp de aşteptare de 13,3 minute în staţie.
Citește mai multe pe Ziarul de Iași