Cele mai vândute piese auto în România anul trecut au fost legate de sistemul de suspensie, urmate de piesele auto aferente sistemului de frânare şi de produsele ce ţin de reviziile tehnice periodice (filtre, ulei etc). Cauza acestei stări de fapt o reprezintă calitatea extrem de proastă a drumurilor din ţara noastră, scrie dailybusiness.ro.
Acest lucru este de asemenea un factor determinant pentru starea tehnică a parcului auto naţional – conform statisticilor D.R.P.C.I.V. (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehicolelor) se observă o îmbătrânire accentuată a parcului auto naţional pe fondul creşterii numărului de vehicule second hand, în marea lor majoritate mai vechi de 5 ani. Astfel, anul trecut, dintr-un total de aproximativ 4,7 milioane de autovehicule înregistrate în România, peste jumătate (2,7 milioane) aveau o vechime de mai mult de 10 ani.
Analizând după marca brandurilor cele mai vândute piese auto au fost cele pentru VW, Opel, Dacia şi Ford.
Piaţa pieselor auto este strâns legată de calitatea şi vârsta parcului auto naţional, de comportamentul proprietarilor în raport cu vehiculele pe care le deţin prin calitatea exploatării şi întreţinerii autovehiculelor, de condiţiile tehnice de drum, educaţia rutieră etc.
Toţi aceşti factori influenţează direct evoluţia pieţei de piese auto, însă nu de fiecare dată acest lucru este îmbucurător pentru distribuitorii ce desfăşoară o activitate profesionistă şi concurenţiala.
“Piaţa neagră a pieselor auto, comerţul cu componente contrafăcute perturba semnificativ acest domeniu. Clienţii optează de cele mai multe ori pentru soluţii ieftine, de compromis, cu efect pe termen scurt, ceea ce încurajează tocmai dezvoltarea pieţei nereglementate şi nesupravegheate din domeniu, în detrimentul jucătorilor autorizaţi”, a declarat, pentru dailybusiness.ro, Alexandru Stoinea, reprezentant autohut.ro.
(Sursa: dailybusiness.ro)