Şase pescadoare de ultimă generaţie au fost urcate la bordul unui vapor de tip cargo în Portul Constanţa. Navele construite în România vor parcurge 8.000 de kilometri până pe coasta de Est a Africii, unde vor fi preluate de un armator francez şi duse în Madagascar.
Pescadoarele româneşti care vor fi folosite pe coasta Madagascarului sau a Mozambicului au fost construite pe şantierul naval din Giurgiu. Fiecare dintre ele are 170 de tone, 25 de metri lungime şi preţuri pe măsură.
Acestea vor fi folosite în special pe coasta de Est a Africii. O navă de acest tip costă 4 milioane de euro.
„Sunt tipic de generaţie nouă, în sensul ca sunt cu lăţime mare. Se observă ca teuga (prova) este foarte înaltă. Deci asta asigură o protecţie foarte bună la valuri”, explică Victor Hrenuic, profesor universitar.
Construcţia pescadoarelor s-a încheiat la sfârşitul anului trecut, iar în ultimele săptămâni navele au ajuns în Portul Constanţa. De aici, un vas specializat în transporturi agabaritice le va duce la destinaţie.
Şantierul naval de la Giurgiu are o istorie de peste un secol, iar de-a lungul timpului a avut nenumărate proiecte importante. „Aproape toate împingătoarele şi remorcherele româneşti de pe Dunăre sunt făcute acolo”, spune profesorul Victor Hrenuic.
În total, 16 nave trebuie să ajungă la armatorul francez, iar valoarea lor totală este de peste 60 de milioane de euro.
(Sursa: digi24.ro)