Tot mai mulţi tineri români folosesc Facebook pentru a-şi promova imaginea personală

0
64

Un studiu recent, publicat în The Communication and Marketing Journal şi intitulat “Facebook, between socialization and personal image promotion”, arată că utilizatorii tineri sunt din ce în ce mai narcisişti şi folosesc această reţea de socializare pentru a-şi promova imaginea personală.

 

Cu toate acestea, numai 11,9% dintre români recunosc acest lucru. Cei mai mulţi dintre ei (73,6%) declară că folosesc Facebook pentru socializare.

Psihologii spun că nevoia de socializare este normală, dar avertizează că această obsesie pentru promovarea sinelului, mai ales în cazul tinerilor, poate duce la tulburări de comportament.

 

Astfel, fenomenul selfie, adică obsesia pentru imaginea personală, care se manifestă prin publicarea a numeroase fotografii, poate duce la narcisism, la depresie şi la anxietate. Iar în timp, poate crea o întreagă generaţie de narcisişti.

Pe de altă parte, în mediul online va fi mereu cineva cu mai multe calităţi, iar acest lucru va răni şi va afecta imaginea de sine a utilizatorului narcisist. Prin urmare, Facebook va deveni o piedică în calea socializării, a relaţiilor interumane.

“Din cauză că petrec foarte multe ore pe reţelele de socializare, tinerii de azi nu mai stiu să construiască relaţii interumane funcţionale din care să primească atenţie, iubire şi validare.  Aceste nevoi şi trebuinţe, nefiind satisfăcute în viaţa reală, ei şi le satisfac în lumea virtuală”, este de părere psihologul Iuliana Fulas.

 

Ea spune că fenomenul selfie este “o formă de narcisism, un strigăt după atenţie întemeiat pe singurătate şi apare din dorinţa de a fi iubiţi, validaţi de ceilalţi, din dorinţa de a umple un gol din suflet”.

Tinerii care au un adevărat cult pentru imaginea lor au o stimă de sine scăzută şi o mare nevoie de atenţie şi de validare.

 

 

 

(Sursa: descopera.ro)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments