Transporturile amână încă o dată una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România. De ce nu încep lucrările la Comarnic-Braşov

0
74

Ministerul Transporturilor a anunţat că discuţiile vor continua până în aprilie. Împreună cu firmele care au câştigat licitaţia, trebuie să identifice un model financiar eficient pentru proiect.

 Premierul Victor Ponta a cerut iniţial Ministerului Transporturilor să decidă până pe 15 februarie dacă autostrada Comarnic-Braşov se construieşte sau nu cu firmele care au câştigat licitaţia.

Autostrada Comarnic-Braşov va avea 53 de kilometri, trei tuneluri, 19 viaducte şi 15 poduri. Vor fi trei noduri de ieşire: Sinaia-Busteni, Predeal şi Râşnov.

La intrarea în Sinaia va fi şi primul tunel de trei kilometri, asta pentru că proiectanţii au dorit să evite pe cât posibil zonele locuite şi exproprierile. De altfel, despre situaţia terenurilor de sub autorstrada autorităţile locale nu ne spun deocamdată nimic.

După doar câţiva kilometri, şoferii vor da peste prima staţie de taxare dinspre Comarnic spre Braşov şi tot aici va fi un nod de ieşire, ca apoi drumul de mare viteză să intre din nou în tunel.

Nici la Buşteni nu veţi putea admira crucea de pe Caraiman pentru că toată staţiunea este ocolită de un tunel de aproape trei kilometri care se termină la intrarea în Azuga. De aici autostrada şerpuieşte pe partea dreaptă pe sensul Bucureşti – Braşov pe lângă DN 1, până la Predeal.

Pe parcursul autostrăzii vor fi proprietăţi afectate de lucrările de construcţie. Oamenii care au terenuri şi case în zona nu au fost deocamdată contactaţi de către autorităţi pentru a discuta despre eventuale expropieri, cu toate că premierul României a anunţat la jumătatea lunii ianuarie că Guvernul are prevăzute 100 de milioane de lei pentru exproprieri.

Costul estimat al autostrăzii este de 1,8 miliarde euro, dar lucrările de construcţie, care trebuia să înceapă în aprilie anul trecut, au fost amânate de mai mult ori. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultimă tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa) – Aktor (Grecia), a renunţat la contract.

Autostrada este împărţită în cinci secţiuni: Comarnic Sud – Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord – nod rutier Buşteni (16,3 km), nodul rutier Buşteni până la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal până la nodul rutier Râşnov (15,2 km) şi nodul rutier Râşnov până la Cristian (5,4 km).

 

 

 

 

Sursa: incont

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments