Minsiterul Transporturilor a prezentat marţi, ultima variantă a MasterPlanului rutier, documentul care va sta la baza investiţiilor în acest sector. După dezbaterea publică a versiunii iniţiale a documentului au fost propuşi 1.301 km de autostrăzi (cu 645 km mai mult decât în varianta iniţială a MasterPlanului).
Acum, în această ultimă versiune a MasterPlanului, investiţia estimată în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate doar pentru autostrăzi, informează HotNews.ro.
După dezbaterea publică a fost propusă construcţia unor noi sectoare de autostradă, care în formă iniţială a MasterPlanului erau propuse la nivel de drum expres:
Noi autostrăzi
Sibiu – Piteşti va deveni autostradă, după ce în varianta anterioară era prevăzut drept drum expres.
Târgu Mureş – Târgu Neamţ va fi construit că autostrada fazată (adică în prima fază drum expres, îmbunătăţit ulterior la statutul de autostradă), în loc de drum expres
Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni va fi construit că autostrada cu 2 benzi pe sens, în loc de drum expres
Bacău – Paşcani va fi autostrada cu 2 benzi pe sens, în loc de drum expres
De asemenea, a fost propusă şi o centură în regim de autostradă pentru Bucureşti (al doilea inel de centură), care se lege toate arterele rutiere rapide ce ajung în Capitală.
(Sursa: HotNews.ro)