Dalkia emite în această săptămână, facturile aferente consumului lunii ianuarie 2015 către clienţii ce au convenţii individuale de plată (aprox. 10 000 de locuinţe, adică cca. 27% din apartamentele conectate la sistemul centralizat de termoficare).
În ceea ce priveşte căldură, din calculele puse la dispoziţie în special de firmele de repartitoare de costuri sau de administrare imobile (media aritmetica a gigacaloriilor facturate în funcţie de suprafaţa apartamentului), rezultă un consum mediu la încălzire de:
„Îi rugăm pe locatarii ce nu primesc factura direct de la Dalkia şi ale căror costuri cu încălzirea sunt afişate direct pe lista de întreţinere de către asociaţii, în cazul în care constată că sumele ce le revin sunt cu mult mai mari decât mediile calculate mai sus, să ne sesizeze acest lucru la Centrul de Apel non-stop gratuit 0 800 800 123, pe adresa de email [email protected] sau la Biroul de Relaţii cu Clienţii de la sediul nostru din Calea Chişinăului 25″, au transmis reprezentanţii Dalkia.
„Cu sprijinul autorităţii de reglementare pentru serviciile publice (ANRSC), vom transmite cazurile unde există suspiciune de calcul incorect spre verificare reprezentanţilor Primăriei Municipiului Iaşi, care vor lua măsurile necesare în aşa fel încât costurile cu încălzirea să fie repartizate pentru toţi locatarii din bloc în conformitate cu Legea”, au completat ei.
În această iarnă au fost semnalate 42 cazuri de suspiciune de incorectitudine în ceea ce priveşte suma de plată pentru căldura afişată pe lista de întreţinere. „19 dintre ele s-au confirmat – o parte din aceste situaţii au fost deja rezolvate cu ajutorul asociaţiilor de proprietari în cauză, iar celelalte se afla în curs de analiza”, a mai precizat Ana-Maria Icatoiu, Director Comercial Dalkia Termo Iaşi S.A.
În urma acţiunii derulate în iarna 2013-2014, peste 1 000 de familii şi-au primit înapoi banii cu care fuseseră încărcate ilegal la plata căldurii de către asociaţiile de proprietari.