Autoturismele hybrid câştigă teren şi în România. Toyota și Lexus, cele mai căutate mărci hybrid, la Iași

0
119

Guvernul a stabilit miercuri, 11 martie,  prin ordonanţă de urgenţă că impozitul pentru mijloacele de transport de tip hibrid va fi redus cu 95%. 

 

Purtătorul de cuvânt al Executivului, Corneliu Calotă, a arătat că măsura a fost adoptată pentru a stimula achiziţia mijloacelor de transport ecologice, potrivit Mediafax.

 

Măsura vine într-o perioadă în care constructorii auto încearcă diverse variante pentru a reduce emisiile de noxe: un exemplu ar fi acela că, la Euro6, o parte din producători folosesc Adbluepentru a avea acest standard , lucru care este relativ incomod pentru clienţi (http://www.automarket.ro/stiri/ce-este-adblue-si-la-ce-foloseste-58387.html ).

 

În marile metropole europene dieselul este limitat prin impunerea de taxe suplimentare pentru cei care circulă în zonele centrale, din cauza emisiilor de noxe. Cel mai proeminent exemplu este Parisul unde se discută despre interzicerea autoturismelor diesel începând cu 2020. 

 

La Iaşi au fost înmatriculate până în prezent aproximativ 200 de autoturisme hybrid, peste 97%  dintre acestea aparţinând mărcilor Toyota şi Lexus.

 

Viitorul este reprezentat de tehnologiile hybrid, electric şi hydrogen. Autoturismele hybrid sunt soluţia pentru următorii 10 ani, timp în care se va dezvolta  infrastructura pentru electric şi hydrogen.

 

Alte avantaje pe care le au clienţii care achiziţionează un autoturism hybrid sunt: lipsa taxei de înmatriculare, consum redus cu 40% faţă de maşinile convenţionale, putere mare, o experienţă extraodinara a condusului datorată faptului că maşina este extrem de silenţioasă, fiabilitate extraordinară  – de 4 ori mai fiabile decât maşinile convenţionale. La toate aceste avantaje se adauga  costurile reduse de întreţinere şi garanţia mare oferită de producător (bateriile pentru sistemul hybrid  au 10 ani garanţie).

 

În domeniul tehnologiei hybrid Toyota şi Lexus sunt foarte departe, vânzând peste 7 milioane unităţi la nivel mondial din 1997. Sistemul de propulsie hybrid a fost preluat de la Toyota şi de către alţi constructori care au ajuns la concluzia că este mai convenabil să achiziţioneze o tehnologie care şi-a demonstrat fiabilitatea decât să investească în cercetare,  fiind deja cunoscut parteneriatul Toyota – BMW. Toţi ceilalţi constructori au dezvoltat (Porsche, Ford) sau vor dezvolta o gamă hybrid, pentru că acesta este viitorul apropiat în domeniul auto.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments