Ce învaţă liceenii la Religie: sexul înainte de căsătorie, masturbaţia, adulterul – păcate grave. Avortul determină consumul şi dependenţa de droguri

0
139

În timp ce la clasele mici copiii învaţă din manualele de religie cu frica de păcat şi pedeapsă, la clasele mai mari se predă elevilor despre păcatul avortului, abstinenţă până la căsătorie, adulter, precum şi yoga şi astrologie, care sunt considerate păcate.

Liceenii află din manualele de religie că este un mare păcat să începi viaţa sexuală înainte de căsătorie, iar avortul este un păcat capital.

În manualul de religie de clasa a XII-a, adolescenţilor le este relatată întâmplarea unei tinere care a recurs la o întrerupere de sarcină, autorii insistând asupra „urmărilor sufleteşti”.

 Autorii manualului încearcă să aibă impact asupra liceenilor şi cu o informaţii emoţionante: „Îmi revine mereu în memorie imaginea micului embrion de 7 cm lungime care dădea din mâini şi din picioruşe“. Mai mult, elevii află că avortul poate duce la consum şi dependenţă de droguri.

 Din cauza avortului, tânăra din povestea relatată elevilor de clasa a XII-a, pierzându-şi liniştea interioară, a început să îşi procure droguri pentru „a-şi năuci mintea” şi „a devenit dependentă de ele”.

 

Indiferent de cultul căruia aparţin, elevii de liceu învaţă la religie că viaţa sexuală începută înaintea căsătoriei, adulterul, concubinajul sunt păcate grave. În manualul de religie aparţinând cultului greco-catolic, pe lista păcatelor grave sunt incluse şi „masturbaţia, pornografia, prostituţia sau homosexualitatea”.

Intoleranţă religioasă, yoga – „lucrarea demonilor”

Majoritatea manualelor de religie de liceu cuprind observaţii menite să incrimineze celelalte religii. Astfel, în manualul de religie pentru clasa a XI-a de la Editura Corint, autorii consideră cultele religioase din România drept „mişcări religioase care acţionează în spaţiul unei confesiuni creştine tradiţionale, prin metode nedemne, inacceptabile din punct de vedere social şi moral”. Intoleranţa religioasă o regăsim şi la Cultul Ortodox, destinat clasei a X-a. În manualul Editurii Dacia este atacată direct Biserica Greco-Catolică despre care se spune că „a dus la dezbinarea în planul credinţei a românilor transilvăneni şi a avut consecinţe majore, determinând instaurarea unui climat de neînţelegere şi neîncredere reciprocă, cu efecte pe termen lung.”

În manualul pentru clasa a X-a, al aceeaşi edituri, liceenii află că Yoga este „lucrarea directă a demonilor”. Tot la clasa a X-a, manualul Editurii CD Press, prezintă yoga drept o „o nesocotire a lui Dumnezeu”.

 

Moaştele fac minuni

În acelaşi manual, elevii afla că superstiţiile viciază dreapta credinţă şi îi îndepărtează de Dumnezeu, iar astrologii sunt nişte vrăjitori, care, în Vechiul Testament erau pedepsiţi cu moartea, însă în zilele noastre „aceştia nu numai că au dreptul să facă ce vor, ci şi de a-şi publica convingerile”.

Nelipsită pentru liceeni este şi tema sfintelor moaşte. Dacă elevii din clasele mai mici sunt speriaţi că pot fi călcaţi de maşini dacă nu merg să se închine la moaşte, liceenii află că „Sfânta Tradiţie” ne arată că moaştele „sunt înzestrate de Dumnezeu cu darul facerii de minuni”.

 

Olimpic naţional, corigent la Religie

Dacă acum religia se studiază doar pe bază de cereri, pe când era obligatorie această disciplina a creat probleme elevilor care îndrăzneau să combată ideile profesorilor de religie. Mihai Tufă a studiat la Liceul Mihail Kogălniceanu din Vaslui, este fost olimpic naţional la geografie, însă în clasa a X-a a fost corigent la religie.

 „Eu am fost corigent la religie. Pe bune. Pentru că nu doream să mă duc, iar dacă mă duceam, aveam chef de discuţie iar în faţa ipocriziei deveneam ‘impertinent’. Când mi se spunea să recit Crezul pe care îmi spusese sa îl învăţ, eu începeam să lupt împotriva obligativităţii mele. Când ii spuneam (profesorului n.r.) că nu m-a întrebat nimeni dacă vreau sa fiu botezat se uitau ca la aliens. Între timp eram olimpic la geografie şi astfel am avut pile bune, mi s-au pus câţiva de 10 după câţiva de doi la interventia parintilor, doamnei Rozeanu (profesorul de geografie n.r.) şi dirigintei. Asta se întâmpla în clasa a X-a. În clasa a XI-a am căzut de comun acord cu enoriasul delegat să nu mai merg la oră. M-am simţit liber şi câştigat de felul meu, singur. Cine vrea sa fie liber de aşa ceva, va fi”, a declarat Mihai Tufă.

 

 

 

 

 

Sursa: adevarul

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments