Cum a ajuns un tanchist să lucreze în turnul de control al Aeroportului Otopeni. Acuzaţii grave la adresa conducerii Romatsa
În urma scandalului, şeful lor i-a chemat la negocieri.
200 de angajaţi Romatsa, instituţia de care depinde viaţa a 100 de milioane de pasageri anual, au ieşit în stradă cu banderole albe la mâini. Susţin că directorul instituţiei, fost general de armată, încarca prea mult organigrama. De pildă, a angajat un specialist în tancuri în turnul de control din Otopeni.
„Ce legătură au tancurile, blindatele şi tractoarele?”, a întrebat Gabriel Tudorache, controlor de trafic Romatsa.
Sindicaliştii spun că s-au opus angajării unui alt militar pe un post de manager al traficului aerian.
„Este o nebunie ca să ajungi să laşi traficul aerian pe mâna unor nepricepuţi”, a spus Alecu Diaconu, purtător de cuvânt al personalului şi controlor de trafic aerian.
Pentru că s-au opus, controlorii de trafic ar fi fost ameninţaţi cu desfacerea contractelor de muncă. Un stres în plus pentru cei mai stresaţi angajaţi din lume, care nu au voie să greşească atunci când iau câteva decizii pe secundă, spun sindicaliştii. Un controlor este responsabil de viaţă a cel puţin 4.000 de pasageri pe secundă. Directorul respinge acuzaţiile şi susţine că sindicatele se opun restructurărilor.
Directorul Romatsa susţine că a chemat angajaţii nemulţumiţi la discuţii, însă au refuzat. Sindicaliştii spun că nu au de gând să oprească dirijarea traficului aerian, dar nici nu exclud aceasta măsură extremă.
Sursa: stirileprotv