O peşteră din România este considerată singurul loc care ar continua să existe în cazul unui atac nuclear. NASA a studiat-o

0
74

Pământul are puţine locuri ferite de un eventual atac nuclear, iar unul dintre ele se afla în România. Vorbim despre peştera Movile din Dobrogea, complet izolată de exterior.

Descoperită de un geolog român, ea a ajuns să fie studiată şi de cercetătorii NASA. Ei sunt cei care au stabilit că peştera ar fi un loc de pe glob care ar scăpa neatins în cazul în care viaţa de pe Pământ ar înceta să existe. Are însă un defect major: mediul este toxic pentru oameni.

O lume subterană, ostilă oamenilor, animalelor sau plantelor de la suprafaţă se ascunde la 30 de metri în adâncurile pământului, într-o zonă împrejmuită de movile la ieşire din Mangalia. Cristian Lascu a dat peste ea din întâmplare, când în zona se făceau săpături pentru construcţia unei termocentrale.

De când a fost descoperită, în anul 1986, peşteră a fost studiată în amănunt de cercetători români, străini, chiar şi de la NAŞA au venit aici. După ce lucrările s-au terminat, a fost acoperită cu o placă de beton şi peste tot sunt semne de avertizare pentru că înăuntru este mediu toxic.

„Marte subpământean” – aşa au denumit specialiştii de la NASA ecosistemul care s-a format în Peştera Movile. Mediul este unul sulfuros, toxic pentru om.

Peştera se întinde pe o lungime de 300 de metri, are galerii joase de 1-2 metri, iar înăuntru au fost descoperite peste 200 de specii adaptate să trăiască la un mediu fără oxigen, într-un ecosistem vechi de 200- 300 de milioane de ani.

Este singurul loc descoperit până acum pe Pământ care ar continua să existe în cazul unei calamităţi sau al unui atac nuclear.

Cristian Lascu, geolog: „Dacă cumva viaţa pe Pământ ar fi nimicită, Doamne fereşte, ecostistemul ar putea să existe, pentru că el nu depinde de ceea ce se întâmplă la suprafaţă. Asta a fost interesant şi asta a susţinut proiectul cu americanii, pentru că ăsta cumva, de exemplu, viaţa pe Marte ar putea să existe, dar nu acolo unde o căutăm noi, ci în peşterile vulcanice.”

Oamenii locului i-au văzut pe cercetători şi aşa au aflat ce se ascunde sub pământul lor.

Localnic: „E singurul loc din lume în care viaţa nu se bazează pe compuşii carbonului, ci pe compuşii sulfului, din cauza asta fiind unică în lume. Este betonata ca să nu se altereze mediul ăla.”

Peştera Movile este în conservare şi singurii care au acces la ea sunt cercetătorii.

Sursa: stirileprotv