Peter White este specialist în relații de piață și coordonatorul echipei de marketing al Proiectului Competitivitatea Agricolă şi Dezvoltarea Întreprinderilor (ACED). Anul trecut a fost plin cu evenimente, iar producătorii moldoveni au avut ocazia să participe la expozițiile World Food Moscow, ProdExpo, Fruit Logistica, GulFood, și World of Perishables sunt doar câteva exemple de evenimente organizate de ACES.
Acesta spune că reacția străinilor este diferită față de produsele moldovenești, dar întotdeauna pozitivă. „Expoziția GulFood din Dubai a fost o experiență excelentă pentru producătorii moldoveni, care au putut vedea cu ochii proprii reacția pozitivă a cumpărătorilor la produsele din Moldova, în special mere, nuci și miere. Unii cumpărători au făcut imediat comenzi mari pentru aceste produse, ceea ce nu s-a întâmplat la Fruit Logistica în Germania. Însă, în majoritatea cazurilor, moldovenii nu dispuneau de volumele necesare pentru a purcede la vânzări și aveau neclarități în ce privește partea logistică pentru exporturi”, a spus Peter White, conform fermierul.md. Ceea ce a contat foarte mult este reacția la produsele moldovenești și lecția învățată a producătorilor, care au plecat mai pregătiți la expoziția World of Perishables în noiembrie același an, tot în Emiratele Arabe Unite.
„Acolo, iarăși, am văzut o reacție foarte încurajatoare a cumpărătorilor din India, Emiratele Arabe Unite, Egipt, Iran, Liban, și am fost mai pregătiți să începem livrarea unor volume mici către țările Golfului. Fruit Logistica s-a dovedit a fi un eveniment mai reușit, în comparație cu anii precedenți, datorită dezvoltării continue a relațiilor comerciale și comenzilor care au urmat după expoziție, pentru mere și unele produse uscate”, spune expertul.
(Sursa: fermierul.md)