10 tone de motorină FURATE la DRDP. Un nou scandal care arată că nu există nicio limită la jaful de la Drumuri Naționale

0
671

La Drumuri Naționale, Regionala Iași, s-au întâlnit hoții cu proștii: s-au furat bonuri de motorină de 40.000 de lei, calculate doar pe noiembrie și decembrie 2014. Magazionerul le ținea acasă și a spus că le-a aruncat pe geam, când a scuturat păturile. Cu 10 tone de combustibil faci 143.000 km, cât să deszăpezești tot județul. Haosul de la această companie este suportat din bani publici.

 

Peste 10 tone de motorină au dispărut de la Regionala de Drumuri şi Poduri în plină campanie electorală. Carburantul este suficient pentru 140 de drumuri Iaşi-Bucureşti şi retur. De gestiune s-a ocupat un magazioner care s-a internat la Socola. Şefii DRDP spun că vor sesiza Parchetul.

 

Ținute la magazioner acasă

O simplă predare de gestiune s-a transformat, la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP), într-un nou dosar penal. Casiera DRDP a constatat că lipsesc bonuri valorice pentru motorină de cel puţin 40.000 lei. Situaţia frizează absurdul, pentru că gestiunea bonurilor era ţinută de un simplu magazioner, biletele de valoare erau depozitate în sufrageria acestuia, iar frauda a fost descoperită din întâmplare. „Am dispus ca bonurile să fie ţinute într-un seif şi să-i fie predate casierei. Aceasta, când a preluat gestiunea, a constatat lipsa. Dacă erau doar câteva, poate că nu se observa atât de uşor, dar sunt vreo 800 de bonuri până acum”, explică Ovidiu Laicu, şeful DRDP.

 

 Ovidiu Laicu vede găurile din gestiune când e prea târziu

La Botoşani lipsesc alte 2,8 tone de motorină

Decizia lui Ovidiu Laicu a venit după un scandal de la Secţia de Drumuri Naţionale Botoşani. Acolo s-au găsit lipsă peste 300 de bonuri valorice. „Am făcut sesizare penală la Botoşani”, spune Laicu. La DRDP maşinile şi utilajele sunt alimentate prin două contracte distincte. Pentru utilaje există un contract cu Lukoil, care a oferit bonuri valorice, în timp ce autoturismele sunt alimentate de la Rompetrol pe baza unor carduri. „Cardurile sunt nominale, aşa că ştii cine a alimentat şi de ce valoare. Bonurile sunt nişte tipizate, cu cod de bare, în valoare de 50 de lei fiecare, pe care trebuie trecut numărul maşinii iar pe spate trebuie să aibă stampila noastră”, explică Laicu. Cele 300 de bonuri lipsă de la Botoşani înseamnă, practic, 15.000 lei, adică peste 2,8 tone de motorină.

 

Motorină lipsă în campania electorală

După scandalul de la Botoşani, Laicu a cerut ca la Iaşi bonurile să fie ţinute de casiera unităţii, în seif, şi nu de magazionerul Corneliu Jipa. La preluarea gestiunii însă, s-a constatat lipsa bonurilor. „Deocamdată am gasit lipsă vreo 800 de bonuri. Par a fi bonuri pe noiembrie şi pe decembrie”, spune Laicu. Atât în noiembrie, cât şi în decembrie, Corneliu Jipa a primit câte 1.800 de bonuri, pentru că sunt luni de iarnă în care acţionează utilajele de deszăpezire.

 

„A aruncat 40.000 lei pe geam”

Dispariţia bonurilor a dus la o anchetă internă, în care a fost audiat magazionerul Corneliu Jipa. „A spus că a făcut curăţenie la Crăciun şi, probabil, le-a aruncat pe geam când a scuturat în casă. Cum să crezi aşa ceva? Imediat după aceea, Jipa s-a internat la Socola şi e în concediu medical acum. Noi am anunţat Compania, e şi o anchetă internă… Deocamdată asta am găsit, dar e posibil ca numărul bonurilor dispărute să fie mai mare. Am cerut şi de Lukoil evidenţa bonurilor încasate de ei şi a maşinilor care au alimentat”, spune Ovidiu Laicu.

Cele 800 de bonuri lipsă la Iaşi înseamnă aproximativ 7,5 tone de motorină, care se adaugă celor 2,8 tone de carburant sustrase de la Botoşani. Aşadar, în doar două luni, din doar două secţii ale DRDP au dispărut 10 tone de motorină.

 

 

Motorina pentru autofreze a dispărut. Încă o risipă de 10.000 de euro, doar pe două luni bugetate

De 140 de ori Iaşi-Bucureşti şi retur

Raportat la bugetul DRDP Iaşi, bonurile valorice dispărute sunt de o valoare nesemnificativă, dar un autoturism cu consum mediu de 7% poate parcurge cu 10 tone de motorină aproape 143.000 kilometri. Asta înseamnă parcurgerea distanţei Iaşi-Bucureşti şi retur de peste 140 de ori. „Vom face şi aici o sesizare penală, aşa cum am făcut la Botoşani şi am cerut Companiei un control amănunţit”, afirmă directorul DRDP. Ovidiu Laicu spune că există suspiciuni că bonurile ar fi fost vândute şi nu neagă că pe motorina DRDP s-ar fi putut face campanie electorală. „Nu ştiu, poate procurorii vor afla mai multe. Suspiciuni sunt multe, pentru că e o cantitate mare”, spune el.

 

Se caută un vinovat

Ancheta preliminară ar putea să-l scoată vinovat tot pe fostul inginer-şef, Iulian Stoica. Magazionerul Corneliu Jipa era în directa lui subordine iar gestiunea i-ar fi fost încredinţată, potrivit lui Laicu, la insistenţele lui Stoica. Iulian Stoica este, la rândul său, în concediu medical încă din luna decembrie. „După descinderea DNA a intrat în concediu”, spune Laicu. Reamintim că 7EST a acuzat faptul că unele reparaţii pentru autofreze au fost realizate fictiv de firma Diesel SOF SRL iar patronii firmei sunt prieteni de familie cu Iulian Stoica. „Fiecare plăteşte pentru ceea ce face. Am verificat, şi se confirmă. Vom face şi noi o plângere la organele abilitate”, a adăugat Laicu.

 

Citește și Facerea de bine l-a băgat pe Lucian Burlea în bucluc. Managerul de la Socola a fost denunțat de propriul cumnat

 

Stoica, bolnav cu inima, după ce-a făcut prăpăd

Fostul inginer şef al DRDP Iaşi a intrat în concediu medical imediat după descinderile DNA de la sediul direcţiei din luna decembrie. 7EST a scris, legat de Stoica, că a atribuit preferenţial câteva contracte unui SRL patronat de prietenii cu care îşi petrece concediile în Deltă. Diesel SOF SRL a primit prin încredinţare directă contracte pentru repararea autofrezelor. „Vorbim despre contracte cadru şi contracte subsecvente. Pentru că nu primeşti finanţarea la timp, poţi avea probleme şi ieşi din contract. Aşa a ajuns să acorde contracte de reparaţii autofreze acelei firme. Reparaţiile erau doar pe hârtie iar piesele schimbate trebuiau să ajungă în magazia pe care tot el o gestiona. Nu au ajuns. Este vorba despre motoare pentru autofreze ZIL. Este curios, pentru că Iulian Stoica a lucrat şi la RATP, iar acolo tot cu câteva motoare a avut probleme. De aceea a plecat”, susţine Ovidiu Laicu.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments