Facturile scad spectaculos peste noapte, cu 50% față de centralele de apartament. Președintele Asociației Decebal 4A spune că e revoluție, scăpând de costurile enorme. Toate conductele au fost înlocuite, locatarii știu exact cât consumă, iar unii au renunțat deja la centralele proprii.
La două blocuri din Iaşi, Z6, de pe str. Decebal 4A, şi T6, de pe Străpungere Silvestru 31, Veolia Energie Iaşi a introdus contorizare individuală din reţea primară, cu modul de scară de bloc, module de apartament şi contoare individuale.
Contorizare și apă caldă non-stop
La primul bloc, din 20 de apartamente, 11 au centrală şi 6 au semnat deja ca să se rebranşeze.
La cel de-al doilea, din 47 de apartamente, 17 au centrală şi 11 au semnat deja ca să se rebranşeze.
„Pentru noi, locatarii din blocul Z6 pot spune că a fost o adevărată revoluţie! Din calculele estimative, costurile pentru căldură vor fi reduse cu aproximativ 50%. Eu mă zbat de doi ani să pot aduce acest sistem de contorizare la noi în bloc. De-abia aştept să văd facturile din luna februarie, pentru că de atunci vom intra după noul sistem de contorizare“, a spus Neculai Garbea, preşedintele Asociaţiei de locatari de la blocul Z6.
Un modul pe casa scării care înregistrează consumul general, fiind completat de contoarele din fiecare apartament
Sistem centralizat, dar fără rău-platnici
„Prin introducerea contorizării individuale, am scăpat de toate ţevile care erau vechi şi ne dădeau numai bătăi de cap. În plus, fiecare are contor individual şi va plăti doar atât cât consumă. În plus, vom reuşi să scăpăm mai uşor de rău-platnici pentru că li se va închide doar lor furnizarea căldurii. Aşteptăm terminarea lucrării şi primele facturi“, a spus Alexandrina Bivolaru, cenzor la bloculT6, tronsonul 1.
Costuri mai mici decât iarna trecută
Veolia Energie Iaşi a emis facturile aferente consumului lunii decembrie 2015 către clienţii care au convenţii individuale de plată.
În ceea ce priveşte căldura, din calculele puse la dispoziţie în special de firmele de repartitoare de costuri sau de administrare imobile (media aritmetică a gigacaloriilor facturate în funcţie de suprafaţa apartamentului), rezultă un cost mai mic faţă de anul trecut. Astfel, pentru un apartament cu o suprafaţă mai mică de 30 mp, căldura va costa 95 de lei, pentru apartament cu suprafaţa între 31 si 50 mp, costul încălzirii va fi de 162 de lei, iar pentru un apartament cu suprafaţa mai mare de 51 mp, căldura va fi 190 de lei.
Scade și prețul gigacaloriei
De precizat că facturile aferente consumului din luna decembrie 2015 sunt ultimele cărora li se aplică TVA de 24%. Cele care vor fi emise înluna februarie pentru consumul înregistrat începând cu data de 1 ianuarie 2016 vor avea aplicată o cotă TVA de 20%, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal. Astfel, la sfârşitul acestei luni, după ce Veolia Energie Iaşi va primi avizul necesar din partea autorităţii de reglementare pentru serviciile publice (ANRSC), se va supune aprobării Consiliului Local un proiect de hotărâre pentru scăderea preţului plătit de populaţie de la 265 lei/Gcal la 256,45 lei/GCAL.
Modulele de apartament seamănă cu centralele pe gaz. Asigură independență, costuri mici, confort maxim
În caz de nereguli, sesizaţi Veolia
Directorul Comercial şi de Comunicare Veolia Energie Iaşi S.A., Ana-Maria Icatoiu, face un apel la toţi cei care consideră că sunt discrepanţe între suma plătită pentru încălzire şi mediile calculate să sesizeze firma.
„Îi rugăm pe locatarii ale căror costuri cu încălzirea sunt repartizate direct pe lista de întreţinere de către asociaţii, în cazul în care constată că sumele ce le revin sunt cu mult mai mari decât mediile calculate de noi, să ne sesizeze. Avem numărul de la Centrul de Apel, 0800800123, număr gratuit, cu serviciu non-stop. Mai putem fi sesizați pe adresa de mail [email protected], pe pagina de Facebook, sau direct la Biroul de Relații cu Clienții, din Calea Chișinăului nr. 25”.
Conducerea Veolia a precizat că, față de anul trecut, iarna aceasta doar nouă ieșeni au semnalat până acum anomalii la sumele de plată trecute la întreținere, semn că sistemul de facturare este aplicat din ce în ce mai corect de către asociații. „Toate sesizările se află în atenția noastră. Vom lua toate măsurile necesare pentru o repartizare corectă a costurilor la toți locatarii din bloc, în conformitate cu legea”, a precizat directorul comercial al Veolia, Ana-Maria Icătoiu.