Mari oameni la stat cărora le plouă-n gură. Șeful Serviciului Administrativ a confundat amprenta la sol a clădirilor cu suprafața desfășurată. Timp de cinci ani, spitalul a plătit 200.000 de lei în plus la Apavital și acum vrea banii înapoi
Situaţie incredibilă la Institutul de Psihiatrie „Socola”. Din cauza unei greşeli copilărești, Institutul a plătit degeaba în ultimii cinci ani aproximativ 200.000 de lei. Banii au ajuns în conturile Apavital, taxă pentru preluarea apelor pluviale.
S-a raportat dublu
Conform informațiilor neoficiale, de vină pentru această situaţie este un angajat. Dan Iacob, în calitatea de şef Serviciu Administrativ, ar fi declarat suprafeţele greşit celor de la Apavital, adică dublu.
„Este vorba despre apele pluviale. Acum patru-cinci ani, când s-a încheiat contractul cu Apavital pentru apele pluviale, acest lucru se făcea în baza unei declaraţii pe propria răspundere. Apele pluviale se calculează într-un fel pentru suprafeţele construite şi alei, unde există beton, asfalt, şi în alt fel pentru spaţiile verzi. Noi aveam o suprafaţă totală din care trebuia să identificăm care sunt suprafeţele construite şi cât era spaţiu verde. În momentul în care s-a făcut raportarea, cineva de la noi, de la Administrativ, în loc să dea amprenta la sol a clădirii, a dat suprafaţa desfășurată, care include şi etajele, generând o suprafaţă construită mult mai mare. Efectiv aceasta s-a dublat”, a declarat actualul manager de la Socola, Gabriel Oprişanu.
Vinovatul nu mai are vină
Noua conducerea de la Socola vrea să recupereze sumele plătite în plus, apelând la judecătorii de la Tribunal. Ciudat este că Dan Iacob nu poate fi sancţionat sau eliberat din funcţie pentru că este vorba despre o faptă prescrisă. Regulamentul de la Socola prevede că un angajat nu poate fi anchetat în Comisia de disciplină pentru o faptă mai veche de şase luni.
Şeful Serviului Administrativ a dat vina pe cadastrişti şi a recunoscut că acum cinci ani a semnat contractul păgubos. „La timpul acela, manager era domnul Călin Scripcaru şi doamna Rădulescu era director financiar. Atunci nu era făcută intabularea. Am solicitat de la Cadastru suprafeţele construite şi neconstruite. Într-adevăr, am semnat şi eu, a semnat şi managerul. Am semnat ce ni s-a transmis de la Compartimentul tehnic”, a spus Iacob.
Citește și EXCLUSIV. Atac la banul public: chirie în Ciurea, mai scumpă ca în Palas
Apavital: „Să plătească!”
Directorul Apavital SA a precizat că respectivul contract a fost încheiat în baza unor date furnizate tocmai de cei de la Institut. În plus, s-a insistat să fie depus la dosar cartea funciară, pentru corectitudinea datelor. „Ei nu au venit să ne anunţe că au alte suprafeţe. Când se modifică ceva, au la dispoziţie un termen de 30 de zile să ne anunţe. Aşa scrie în contract. Acum ne-au dat în judecată. Nu înţeleg. Le-am cerut cartea funciară, nu aveau, au venit cu nişte tabele. Noi am facturat. Eu ştiu că nici acum nu au semnat actul adiţional la contract. Le e frică. Mă rog, sunt nişte controale pe la ei, pe acolo. Conform contractului, noi avem dreptate”, explică Ioan Toma, director Apavital.