În 2016 Aeroportul Iaşi debutează cu un nou record în ceea ce priveşte traficul de pasageri. Astfel, numărul celor care au optat pentru serviciile aeroportului ieşean, în luna ianuarie a.c., a crescut cu 11% faţă de luna decembrie a anului trecut (37.600), ajungând la 41.805 (îmbarcaţi – 23.507; debarcaţi – 18.218). Iar asta deşi în primele două luni din fiecare an sunt, de regulă, mai slabe pentru traficul aerian, în general. Comparativ cu luna ianuarie a lui 2015, când 22.485 de călători au tranzitat Aeroportul Iaşi, creşterea a fost de două ori mai mare în prima lună din acest an, iar faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014, cifrele înregistrate aproape s-au triplat.
Creşterea fluxului de călători este o consecinţă firească a îmbunatăţirii serviciilor pe care Aeroportul Iaşi le oferă atât pasagerilor, cât şi companiilor aeriene partenere. În doar trei ani, Aeroportul din Iaşi a cunoscut o dinamică spectaculoasă de dezvoltare, infrastructura aeroportuară modernă fiind unul din atuurile în negocierile cu operatorii aerieni. Concret, nouă pistă cu structura flexibilă, prima de acest gen din România, a devenit mai atractivă pentru operatorii aerieni; se pretează unei frecvente mari de zboruri şi permite aterizarea avioanelor de capacitate mare. În al doilea rând, platforma extinsă permite parcarea unui număr mai mare de aeronave, iar noul terminal, mai spaţios şi mai modern, acomodează toate cerinţele de ultimă oră din domeniul aviaţiei civile mondiale, asigurând o capacitate de procesare de 320 de pasageri pe oră de vârf şi 3.555 de călători pe zi.
În prezent, Iaşul este conectat cu 16 destinaţii externe, iar conducerea aeroportului are în plan deschiderea unor rute noi care să lege oraşul şi întreaga regiune a Moldovei de restul lumii.
„Aeroportul Iaşi a ajuns pe podiumul aeroporturilor din România, după Cluj şi Timişoara, cu un număr total de pasageri, în 2015, de 381.600, după ce în 2012 se afla pe locul 6. Numarul-tinta de pasageri prognozat anul acesta este de 850.000, de la estimarea precedentă, de 700.000. Acesta a fost, de fapt, scopul proiectului de dezvoltare şi modernizare a aeroportului, pe care l-am finalizat cu succes anul trecut. Mai mulţi clienţi înseamnă mai multe venituri; mai mulţi bani înseamnă profit, Aeroportul Iaşi reuşind, astfel, să se autofinanţeze şi se va baza exclusiv pe venituri proprii pentru funcţionare.
Pentru Aeroportul Iaşi, aceasta dinamică accelerată de dezvoltare, precum şi creşterea constantă a numărului de pasageri sunt o adevărată provocare, şi e foarte probabil că în următorii 4-5 ani nici actualele capacităţi să nu mai fie de ajuns. De aceea este important să regândim capacitatea de procesare pentru a gestiona corect şi eficient fluxul de pasageri ce vin sau pleacă din Iaşi cu avionul. Acest lucru ar presupune realizarea unei noi infrastructuri de terminal care să permită fluxuri foarte mari de călători. Momentan, cele două terminale ale Aeroportului Iaşi asigura un trafic de 2 milioane de pasageri pe an”, a declarat Marius Bodea, preşedintele C.A. al Aeroportului Internaţional Iaşi.
Reamintim că pe Aeroportul din Iaşi operează, în prezent, 4 companii aeriene diferite, spre 16 destinaţii externe directe, în regim de curse regulate, iar către Bucureşti se operează zboruri zilnice de către doi operatori aerieni:
Cu TAROM: ISTANBUL, MUNCHEN, LONDRA, ROMA, BOLOGNA, TORINO, TEL AVIV, BUCUREŞTI;
Cu BLUE AIR: PARIŞ, LONDRA, ROMA, BARCELONA (din 27 martie 2016), BRUXELLES (din 30 martie), KOLN (din 3 iunie), BUCUREŞTI;
Cu WIZZ AIR: MILANO, VENEŢIA, LONDRA, LARNACA (de la 1 iulie 2016), CATANIA (din 3 iulie), BOLOGNA (din 2 iulie), TEL AVIV (din 2 iulie), ROMA ( din 3 iulie);
Cu AUSTRIAN AIRLINES: VIENA.