Da, aţi citit bine! Biletul de tramvai poate fi înlocuit cu un buchet de flori, aşadar toţi cei ce călătoresc având cu ei flori nu mai trebuie să-şi cumpere bilet! Se întâmplă în Japonia, în oraşul Toyama, dar cum alegerile locale din România sunt la doar câteva luni distanţă, ne-am gândit să dăm o idee gratuită de PR candidaţilor care vor să câștige şi voturile iubitorilor de frumos, scrie epersonalizat.ro.
Ideea transportului în comun gratuit pentru toţi cei ce au în brațe un buchet de flori este doar una dintre iniţiativele primarului din Toyama, oraş cu 420.000 de locuitori, menită să facă urbea mai atractivă atât pentru proprii cetăţeni, cât şi pentru turişti. Totul a plecat de la problema scăderii numerice a populaţiei şi îmbătrânirea acesteia, care l-a făcut pe primarul Masashi Mori să caute soluţii pentru a păstra sustenabilitatea oraşului pe termen lung. Astfel, scopul acestuia este să creeze un mediu prietenos în care cât mai mulţi oameni să poată călători dintr-o parte în alta a oraşului şi în special către zona centrală a acestuia, făcând trecerea de la o utilizare excesivă a automobilelor personale către folosirea mai frecvenţă a mijloacelor de transport în comun.
O gândire strategică, pe termen lung, bazată pe un calcul de bun simţ: orice scădere demografică adăugă pe umerii generaţiilor viitoare costuri mărite în privinţa menţinerii bunei funcţionări a străzilor, a cheltuielilor administrative sau a infrastructurii spitaliceşti. Astfel, primarul Masashi Mori încearcă nu doar să atragă navetişti din oraşele mai mici din apropiere, care să vină să muncească în Toyama, ci şi familiile acestora, care să-i însoţească şi să trăiască împreună în oraş. Iar ideea transportului în comun gratuit pentru toţi cei ce călătoresc având în braţe un buchet de flori este doar o mică piesă a unui puzzle complex, ce include şi cea mai dezvoltată reţea de tramvai uşor din întreaga Japonie şi un sistem foarte bine organizat de bike-sharing. În plus, pentru a atrage turiştii străini, aceştia beneficiază de asemenea de transport în comun gratuit, în timp ce vizitatorii din afara oraşului pot călători plătind doar jumătate din preţul biletului, mai arată epersonalizat.ro.
Toate aceste iniţiative nu sunt menite să risipească bugetul primăriei: scopul este de a creşte valoarea activelor imobiliare din centrul oraşului şi, implicit, taxele plătite pentru acestea care merg…. la bugetul primăriei. În timp ce zonă centrală a oraşului reprezintă doar 0.4% din suprafaţa totală a acestuia, taxele colectate aici contribuie cu 22.2% la bugetul total al administraţiei locale. O strategie win-win care poate reprezenta, cu siguranţă, un model de urmat.
Şi pentru că orice propunere sau idee poate fi evaluată, cu adevărat, doar pe baza rezultatelor, acestea au fost deja cuantificate: în ultimii ani, trendul depopulării centrului oraşului în favoarea periferiei a fost inversat, numărul elevilor din şcolile situate în zona centrală a început să crească, iar sumele cheltuite în aceeaşi zonă au crescut cu 20%. Iar planurile primarului din Toyama nu se opresc aici, întreaga strategie fiind proiectată până la nivelul anului 2025. Şi, în cazul în care vă întrebaţi dacă locuitorii oraşului sunt mulţumiţi de prestaţia lui, trebuie să ştiţi că la ultimile alegeri a câştigat cel de-al patrulea mandat cu nu mai puţin de 86% din voturi!
Citește continuarea pe epersonalizat.ro