Dacia a scos la vânzare în România prima cutie automată din istoria companiei. Transmisia robotizată costă cu 500 de euro mai mult decât manuala și e disponibilă pe motorizările 0.9 TCe de 90 CP și 1.5 dCi de 90 CP.
În așteptarea unor facelift-uri și generații noi ale modelelor din actuala gamă, Dacia își revizuiește portofoliul de oferte adăugând începând cu această vară o linie de echipamente suplimentară pe Sandero și pe Logan MCV. Cea mai importantă apariție este însă cea a versiunilor cu transmisie automată robotizată denumită oficial Easy-R, care intră oficial în dotările gamei Logan și a lui Sandero, informează Automarket.
Fiind o cutie robotizată, care este considerată pas intermediar între o manuală și una full-automată, tehnologia de la baza transmisiei oferite de Dacia este una simplă și are rolul, spun oficialii mărcii, de a asigura un nivel de fiabilitate superior transmisiilor automate clasice. Astfel, cutia este acționată de un sistem electromagnetic (spre deosebire de cel hidraulic de pe cutiile full-automate) care „oferă o mai mare precizie a acționării, o durabilitate și o fiabilitate sporite”, spun cei de la Dacia. De altfel, acest mod hibrid de modificare a treptelor asigură un consum și un nivel de emisii de CO2 identic cu cel al unei cutii manuale clasice.
Transmisia Easy-R oferă două moduri de funcționare. Dacă pe modul Drive se comportă ca o cutie automată, computerul fiind cel care decide momentul în care treapta este schimbată în funcție de turație, modul Manual îi oferă șoferului posibilitatea de a schimba treptele cu ajutorul levierului prin împingere sau tragere.
Noua cutie Easy-R este un element opțional care se regăsește începând de astăzi pe listele de comandă ale dealerilor Dacia din toată țara. Transmisia robotizată va putea fi aleasă ca dotare pe versiunile de echipare Laureate și Prestige. Prețul său va adăuga 500 de euro la cel al variantelor cu transmisie manuală disponibile deja pe aceste trei modele.
Odată cu lansarea noii transmisii robotizate Easy-R, Sandero și Logan MCV calcă pe urmele lui Logan și primesc o versiune superioară de echipare denumită Prestige. Aceasta le oferă clienților climatizare automată, geamuri electrice cu comenzi integrate în portiere, proiectoare dublu optice, jante din aliaj de 15 inch de culoare Dark Metal și semnalizatoare integrate în oglinzile laterale.
Versiunea superioară de echipare Prestige va putea fi aleasă pe motorizările pe benzină de 73 CP (1.2 16v) și 90 CP (0.9 TCe) sau pe versiunile diesel 1.5 dCi de 75 sau 90 CP. Prețul său este cu 700 de euro mai mare decât cel al echipării Laureate, care era anterior vârful de echipare al modelelor Logan, Sandero și Logan MCV.
(Sursa: automarket.ro)