Nicuşor Constantinescu a fost vizitat vineri, 20 mai, de jandarmi pentru a fi dus cu mandat la Curtea de Apel Constanţa, unde se judecă dosarul său de corupţie făcut de DNA.
Jandarmii au fost trimişi de instanţă la domiciliul lui Nicuşor Constantinescu, situat pe strada Mihai Eminescu nr. 13 din Constanţa, pentru a îl aduce pe inculpat la termenul de judecată de joi, 19 mai. Ei au mers apoi la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, unde Constantinescu este internat. Medicii au dat în scris că pacientul lor este netransportabil în instanţă. Scena s-a repetat vineri, 20 mai, când jandarmii au mers din nou la spital, cu mandat din partea judecătorilor Curţii de Apel Constanţa, pentru a-l duce în faţa instanţei, la termenul de vineri programat la ora 15.
Procurorii DNA au cerut joi arestarea preventivă a lui Nicuşor Constantinescu, acuzându-l de tergiversarea prezentării la judecarea dosarului.
Achetatorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Constanţa au făcut joi, 19 mai 2016, propunerea de înlocuire a măsurii preventive a controlului judiciar cu măsura arestării preventive faţă de Nicuşor Daniel Constantinescu, trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu în formă continuată, din data de 25 aprilie 2014. Propunerea a fost înaintată Curţii de Apel Constanţa.
Propunerea de arestare preventivă a fost formulată ca urmare a faptului că Nicuşor Constantinescu a încălcat în mod repetat una din obligaţiile impuse prin Încheierea din 05.12.2014, emisă de Curtea de Apel Constanţa, prin care s-a dispus înlocuirea măsurii arestului la domiciliu cu măsura preventivă a controlului judiciar – aceea de a se prezenta la instanţa de judecată ori de câte ori este chemat.
„Din referatul de înlocuire a măsurii controlului judiciar cu măsura mai grea a arestării preventive, a rezultat că, de la data de 29 martie 2016 până în prezent, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel, cu rea credinţă, a lipsit de la toate termenele de judecată, motivând faptul că este nedeplasabil ca urmare a unei intervenţii chirurgicale la un picior, fiind internat ulterior, pentru recuperare, la Sanatoriul Balnear Techirghiol“, au precizat anchetatorii.
Instanţa de judecată chiar a încercat să îl audieze pe Constantinescu în incinta sanatoriului, dar el nu a fost de acord.
„Deşi inculpatul pretindea că nu se putea deplasa, până în prezent acesta a părăsit de mai multe ori Sanatoriul Balnear Techirghiol pentru a-şi rezolva diverse «probleme personale».
De exemplu, la data de 14 mai 2016, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel a participat la sărbătorirea a 25 de ani de la absolvirea facultăţii, implicându-se foarte activ în organizarea evenimentului respectiv prin: invitarea şi cazarea unor persoane, stabilirea numărului participanţilor, angajarea unei formaţii care să asigure fondul muzical etc.
Mai mult într-o publicaţie locală au fost publicate ulterior fotografii realizate în aula facultăţii în care inculpatul apare poziţionat pe unul dintre cele mai de sus rânduri ale sălii.
Din referatul procurorilor se desprinde concluzia că, în perioada respectivă, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel a fost perfect capabil din punct de vedere fizic să se deplaseze în afara sanatoriului balnear atunci când interesele personale i-au dictat-o, însă a refuzat de mai multe ori să se prezinte în instanţă pentru a participa la procedura în cadrul căreia chiar el a insistat să fie audiat, urmărind cu rea credinţă tergiversarea cauzei“, subliniază procurorii DNA.
La data de 25 aprilie 2014, DNA Constanţa lua decizia trimiterii în judecată, în stare de libertate a lui Nicuşor Constantinescu pentru abuz în serviciu în formă continuată.
Iată comunicatul de la acea vreme:
„Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Constanţa au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpatului Constantinescu Nicuşor Daniel, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, în sarcina căruia s-a reţinut săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu în formă continuată.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut următoarea stare de fapt:
În perioada 2009 – 27 noiembrie 2013, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel, cu ştiinţă şi în exercitarea atribuţiilor care decurgeau din calitatea de Preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, în mai multe rânduri nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile potrivit art.76 din Legea nr.446/2006. Potrivit acestui articol “ consiliile judeţene/locale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti sunt obligate să asigure centrelor militare din raza lor de activitate terenurile, localurile, instalaţiile de telecomunicaţii, sistemele şi serviciile informatice, autoturismele, alte dotări şi materiale, precum şi fondurile necesare desfăşurării activităţii specifice, potrivit normelor stabilite prin hotărâre a Guvernului.(…)”.
Astfel, în raport de funcţia publică deţinută, inculpatul nu a asigurat finanţarea Centrului Militar Zonal Constanţa, neefectuând reparaţiile necesare la sediul acestuia şi a dispus rezilierea contractelor pentru furnizarea de utilităţi şi servicii de pază necesare funcţionării în condiţii normale a acestei instituţii.
De asemenea, a încercat de mai multe ori să evacueze instituţia din sediul pe care îl ocupa, fapte care au provocat vătămări ale drepturilor şi intereselor legale ale Ministerului Apărării Naţionale precum şi pagube acestei instituţii.
Concret, starea de fapt detaliată în rechizitoriu este următoarea:
Începând cu anul 2009, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi încetat finanţarea achiziţionării unor materiale cum ar fi corpuri de iluminat, papetărie, birotică, asigurări RCA, inspecţie tehnică periodică, piese de schimb, taxe de drum, combustibil, materiale igienico – sanitare, deşi reprezentanţii Centrului Militar Zonal Constanţa au solicitat aceste bunuri instituţiei publice conduse de inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel,.
Tot din anul 2009, nu ar mai fi fost asigurate piese de schimb şi consumabile pentru sistemele informatice din dotarea Centrului Militar Zonal şi, la cererea Consiliului Judeţean Constanţa, au fost întrerupte şi serviciile de telefonie prestate de diverşi operatori, posibilităţile de comunicare ale unităţii militare fiind paralizate.
În aceeaşi perioadă, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi adoptat două Hotărâri prin care s-ar fi dispus evacuarea Centrului Militar Zonal din sediul pe care îl ocupa, însă ambele au fost anulate ca urmare a unor acţiuni în justiţie.
În anul 2010, ar fi fost reziliat şi contractul cu firma care asigura service-ul sistemelor de securitate, respectiv al camerelor video cu circuit închis, sistemul anti-efracţie şi sistemul de avertizare împotriva incendiilor.
Deşi sediul a suferit deteriorări importante, iar conducerea Centrului Militar Zonal a solicitat efectuarea reparaţiilor urgente, Consiliul Judeţean ar fi refuzat să dea curs acestei solicitări.
În acelaşi an, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel ar fi dispus rezilierea contractului de pază a sediului Centrului Militar Zonal, motiv pentru care în prezent paza sediului este asigurată de către personalul unităţii, deşi în interior se află armament şi muniţie de război, precum şi documente clasificate.
Din cauza acestor acţiuni, angajaţii Centrului Militar Zonal au fost nevoiţi să-şi procure singuri şi pe cheltuiala lor materialele necesare desfăşurării activităţii, fiind nevoiţi să se deplaseze în interes de serviciu cu autoturismele proprii.
Activitatea Centrului Militar Zonal Constanţa a fost, astfel, serios tulburată din cauza lipsei mijloacelor de comunicare, a utilităţilor şi a serviciilor de pază, după rezilierea, de către inculpat, a contractelor prin care acestea erau asigurate.
Spre exemplu, în anul 2011, Consiliul Judeţean Constanţa a finanţat Centrul Militar Zonal cu suma de 1.705 lei, în anul 2012 suma alocată Centrului Militar Zonal de la bugetul Unităţii Administrativ Teritoriale Constanţa a fost 0 lei, iar în anul 2013 a fost achitată suma de 255.792 lei pentru servicii prestate de unii furnizori, în anii precedenţi.
Sumele repartizate de Consiliul Judeţean Constanţa Centrului Militar Zonal au fost însă insuficiente, unitatea militară înregistrând debite importante la furnizorii de utilităţi care au formulat acţiuni în justiţie pentru recuperarea acestor sume.
Cu toate acestea, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi cheltuit sume foarte mari de bani atât cu titlu de ajutoare sociale către persoane fizice cât şi cu titlu de alocaţii din bugetul Unităţii Administrativ Teritoriale Constanţa către persoane juridice de drept privat.
Aceste demersuri, reţinute în sarcina inculpatului Constantinescu Nicuşor Daniel, au provocat un prejudiciu material patrimoniului Ministerului Apărării Naţionale în cuantum de 67.211,32 lei.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucureşti, cu propunerea de a se menţine măsura controlului judiciar dispusă faţă de inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel“.
(Sursa: adevarul.ro)