Ovidiu Laicu: „Pentru binele Moldovei, avem nevoie de un pact regional semnat de președinții CJ și primarii de orașe”

0
533

Candidații PSD la Consiliul Județean își prezintă proiectul pe patru ani: drumuri județene, parc industrial, spital regional, apă curentă la sate, centru inter-modal de transport, hub-ul agricol și, în primul rând, autostrada. Actualul director al Direcției Regionale de Drumuri Iași se gândește serios la postul de președinte CJ. Principala sa propunere este crearea unui „SMURD” în regie proprie de întreținere a drumurilor. „Oamenii vor asfalt, avem deja Masterplanul pentru tot județul”, spune Ovidiu Laicu, specialistul de la Drumuri.

 

7EST: – V-ați manifestat disponibilitatea de a fi președinte la CJ. Nu e prea mare concurența? Înțeleg că ați putea fi preferat în locul lui Victorel Lupu sau Maricel Popa?

– Experiența pe care am acumulat-o în administrație și pregătirea profesională sunt lucruri care m-au determinat să candidez, în primul rând, pe lista PSD pentru Consiliul Județean Iași. Mai departe, sigur că, împreună cu toți colegii mei vom hotărî, dacă PSD va câștiga alegerile, pe cine vom susține pentru funcția de Președinte a Consiliului Județean Iași. Pe lista PSD se regăsesc mai multe persoane care pot să conducă județul în următorii 4 ani.

 

 

– Cum vedeți posibilă absorbția unei sume cât mai mari din fonduri europene de către județul Iași? Ce condiții ar trebui create pentru a crește performanța în această direcție?

– Un prim pas în această direcție s-a făcut deja prin demararea pe fonduri europene a proiectului de modernizare a drumului de legătură între județele Iași și Suceava, pe o lungime de 170 km. Proiectul a fost avizat de Consiliul de Dezvoltare Regională Nord-Est şi este cel mai mare proiect de acest gen. Proiectul va fi finanțat prin POR 2014-2020, axa 6 – infrastructură şi are o valoare totală de 79,8 milioane de euro.

Din câte știu, Consiliul Judeţean Iaşi a demarat procedura de licitaţie, pentru realizarea documentaţiilor tehnico-economice, respectiv studiu de fezabilitate, studii de teren, expertize tehnice pentru drum şi poduri, cât şi documentaţii pentru obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor aferente.

Drumurile de pe acest traseu, care vor fi modernizate, au fost proiectate în anii ’70 pentru maxim opt tone pe osie, iar în prezent se circulă cu autocamioane care depăşesc 20 de tone pe osie.

 

 

– E posibil un pact regional pentru dezvoltarea Moldovei? Îi vedeți dispuși pe liderii celorlalte județe dispuși să accepte un pact, o listă de priorități?

– Pactul despre care vorbim ar trebui să înceapă de la decizia comună, asumată de toți președinții consiliilor județene, și de ce nu, toți primarii orașelor și comunelor din cele șase județe ale Moldovei pentru construcția autostrăzii Iași-Tg. Mureș. Mandatul tuturor șefilor administrațiilor județene ar trebui să se subordoneze acestui obiectiv. Este singura modalitate de a scoate Moldova din sărăcie în următorii 10 ani și de a recupera decalajul economic față de celelalte regiuni ale țării.

 

– Veniți în CJ cu experiența de la Drumuri Naționale. Ce ar trebui să facă instituția în următorii patru ani pentru drumurile județene?

– Oamenii își doresc să circule pe drumuri asfaltate, de calitate. Consiliul Județean Iași are acum 50 milioane de euro disponibili pentru Masterplanul drumurilor județene. Îmi doresc să înființăm o societate, în regie proprie, de lucrări pentru reparații drumuri, un fel de “SMURD” al drumurilor. Iașul este, cred, singurul județ din țară care nu are o astfel de societate. Investiția în echipamente și utilaje nu ar fi foarte costisitoare și cu siguranță s-ar justifica.

 

 

– Cine este vinovat pentru starea de incertitudine legată de Autostrada Iași  – Tg. Mureș?

– Dincolo de a vorbi tehnic, adică despre construcția autostrăzii, trebuie să vorbim despre voința politică. Nu ne ajută cu nimic să vorbim despre sume alocate sau alte lucruri, dacă nu luăm cu adevărat decizia de a realiza acest proiect. Toți decidenții politici din regiunea Nord-Est trebuie să sprijine acest demers. Nu încape nicio îndoială legată de oportunitatea construirii autostrăzii Iași-Tg. Mureș. Este o nevoie reală a 4,2 milioane de oameni, câți locuiesc în Moldova. Din punctul nostru de vedere, al PSD Iași, în ceea ce privește prioritizarea proiectelor rutiere, autostrada este pe primul loc.

 

– Ce calități ar trebui să aibă viitorul președinte al Consiliului Județean?

– Județul Iași este cel mai mare județ din țară, cu o populație de aproape 1.000.000 de locuitori. Avem nevoie de un Președinte care să aibă exeperiență administrativă, să cunoască bine problemele județului și care să poată să implementeze programul propus de PSD ieșenilor pentru următorii 4 ani. Știti foarte bine că președintele este ales prin votul consilierilor județeni. De aceea avem nevoie de un lider capabil să asigure un echilibru în Consiliul Județean între toate forțele politice care vor face parte din noul executiv.

 

 

– De ce echipa de consilieri PSD este mai bună decât a competitorilor?

– Dacă ați văzut oferta noastră electorală, ați observat că am venit în fața oamenilor cu lucruri concrete. Nu am vândut sloganuri, vorbe goale sau promisiuni deșarte. Avem o echipă echilibrată, care are în componență profesori, manageri, medici, oameni cu experiență în administrația locală și națională. Toți cei de pe lista pentru Consiliul Județean suntem oameni impliniți profesional, cu cariere construite în timp și pe merite, cu multă muncă. Ceea ce ne propunem să facem sunt lucruri realizabile în 4 ani.

 

 

– Care este procentul de îndeplinire al promisiunilor PSD pentru județul Iași în mandatul 2012-2016?

– Am modernizat aeroportul Iași, o investiție facută în urma excelentei colaborări dintre consilierii județeni PSD, majoritari, și PNL. Avem acum o pistă nouă modernă și un număr de curse internaționale, la care acum câțiva ani nici nu speram.

Tot în acești ultimi 4 ani am modernizat, cu milioane de euro fonduri europene, spitalele aflate în subordinea Consiliului Județean: Spitalul Clinic de Obstetrică şi Ginecologie „Cuza Vodă”, Spitalul Clinic de Urgență „Prof.Dr. Nicolae Oblu”, Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie.

Suntem pe cale de a avea cel mai moder
n sistem de colectare selectivă a deșeurilor, în urma finalizării celui mai mare proiect european din zona Moldovei, în valoare de 69 milioane de euro.

A fost reabilitată Mănăstirea Golia, prin finanțare europenă, în două etape. Ansamblul creşte valoarea culturală şi turistică a zonei, a oraşului, dar şi a întregii regiuni.

Cred că ne-am respectat în proporție foarte mare angajamentele luate față de ieșeni acum 4 ani. Acestea sunt argumente suficiente pentru ca marile proiecte ale Iașului să continue și din 5 iunie!

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments