Bârnova: ApaVital a rupt contractul cu Iasicon. Lucrările la reţeaua de canalizare, un dezastru

0
913

Din cauza problemelor de calitate şi a întârzierilor, ApaVital a renunţat la contractul cu Iasicon pentru canalizarea de la Bârnova.  După ce 7EST a arătat, luni la rând, că lucrările la reţeaua de canalizare de la Bârnova sunt făcute în bătaie de joc, ApaVital a rupt pisica. Lucrarea va fi finalizată de o altă firmă sau chiar de către angajaţii ApaVital sau de deţinuţi.

 

Locuitorii din Bârnova pot răsufla liniştiţi: conducerea ApaVital a renunţat la contractul cu Iasicon şi lucrarea va fi finalizată de o altă firmă sau chiar de către angajaţii ApaVital sau de deţinuţi. Directorul Ioan Toma, recunoaşte faptul că toată colaborarea cu Iasicon a fost păguboasă: s-a lucrat prost şi încet.

 

Iasicon – un risc imens

Săptămâna trecută, conducerea Apavital Iaşi a luat o decizie riscantă, în condiţiile în care termenul-limită pentru finalizarea canalizării de la Bârnova – legarea reţelei din Păun de cea din oraş – se apropie de sfârşit. Societatea Consiliului Judeţean a anulat contractul pe care îl avea cu Iasicon, invocând întârzierile nepermise şi calitatea slabă a finisajelor. „Canalizarea am probat-o, funcţionează. Oricum, s-au făcut filme, fotografii foarte multe, pentru a avea probe în caz că ceva nu merge bine. S-au făcut probe şi la staţiile de pompare, funcţionează în parametrii stabiliţi”, a spus directorul Apavital, Ioan Toma. Acesta spune că s-a luat decizia renunţării la contractul cu firma lui Titel Sinescu după ce a devenit evident faptul că nu va putea respecta termenele lucrării în condiţiile a ceea ce mai este de făcut – legarea canalizării din Păun de canalizarea Iaşului, pe o laterală a drumului Iaşi – Vaslui din Bucium. “Nu mai este foarte mult de făcut, dar nu se încadrau. În plus, am inspectat finisajele din comună şi am văzut ce este acolo. Nu am dorit să punem în pericol un proiect foarte mare şi important”, a mai declarat Toma.

 

Măcelul de la Bârnova: lucrări de râsul lumii

Rută provizorie

Anularea contractului cu Iasicon a adus Apavital în situaţia de a nu mai fi sigură în privinţa finalităţii lucrării la timp. Trebuie organizată o nouă licitaţie în urma căreia va fi desemnată o firmă care să preia ce a mai rămas de făcut – canalizarea pe şoseaua Bucium. „Noi am luat în calcul inclusiv posibilitatea ca, până va fi gata lucrarea de pe Bucium, să realizăm o rută provizorie din Păun spre Bârnova, direct. Ne-ar ajuta faptul că este cădere, nu am avea nevoie de multe avize. Totuşi, ar însemna nişte cheltuieli în plus, pe care nu le dorim”, a spus directorul Ioan Toma. Pentru această licitaţie, Apavital a pregătit aproximativ 1 milion de lei, sumă ce va acoperi doar manopera – 4 km de săpături şi montarea tubulaturii şi a căminelor. „Materialele sunt deja cumpărate, nu ar fi o problemă. Mult nu mai este. Ne-am gândit ca, dacă nu găsim o firmă care să câştige licitaţia, să realizăm chiar noi lucrarea, cu deţinuţi. Este o idee. Avem acum multă muncă manuală, aşa este prevăzut în avizul de la Drumuri, pentru a nu distruge şoseaua”, a declarat directorul Apavital.

 

 

Povestea unei lucrări ratate

Apavital a accesat bani europeni pentru a lega localităţile din jurul Iaşului la reţeaua de canalizare a oraşului. În 2012, Iasicon a câştigat o licitaţie de peste 20 de milioane de lei pentru a realiza 32 de km de canalizare şi câteva staţii de pompare cu ajutorul cărora să lege Bârnova de reţeaua Iaşului. Lucrarea trebuia terminată, integral, în iulie 2015. După trei amânări, Iasicon a finalizat ultima etapă, din satul Păun, în iunie 2016.

Numeroşi locuitori ai comunei au reclamat calitatea foarte slabă a asfaltării drumului distrus de trei ani de lucrări. O serie de materiale publicate de 7EST în toate satele comunei demonstrează că nu există nici un loc din cei 31 de km unde asfaltarea să fie de calitate. Tot drumul este lăsat, cu asfaltul adâncit şi cu un înalt pericol de surpare. În unele zone, suprafeţe proaspăt asfaltate s-au rupt şi au intrat în gropile în care este canalizarea nouă.

 

Citește și Au tăiat din fundație ca să adauge la buzunar: cum s-a furat 1 milion de lei la asfaltarea de la Bârnova

 

Dezastrul de la Păun

În Păun, unul dintre satele cele mai afectate, asfaltul era în stare aproape perfectă înainte de începerea lucrărilor. Acum, tot drumul judeţean care traversează satul este un adevărat pericol public. Trebuie menţionat că asfaltarea din Păun a fost subcontractată de către Iasicon firmei Moldotrans. Aceasta este cunoscută pentru că, în urmă cu trei ani, a asfatat un drum din Vişani, iar bucăţi de asflat din stradă puteau fi rupte ulterior cu mâna.

 

 

Directorul ApaVital este decis să execute Iasicon

Garanţie doi ani. Reparaţiile se fac din banii Iasicon

Lucrarea din Bârnova nu este încă recepţionată, pentru că a mai rămas porţiunea de canalizare dintre Păun şi Iaşi. După data la care va fi finalizată, comisia de recepţie va constata toate defectele, iar reparaţiile vor fi făcute cu banii Iasicon. „S-a discutat clar acest lucru. Lucrarea nu este încă finalizată, nu are 31,9 km, ci mai puţin cu distanţa de la Păun în Iaşi. Asfaltarea este făcută foarte prost. Toate reparaţiile vor fi realizate din banii Iasicon, pentru că lucrarea va fi doi ani în garanţie”, ne-a spus Mihai Bălan, primarul din Bârnova. Informaţia este confirmată de Apavital. „Banii nu vor fi luaţi de la cei la care Iasicon a subcontractat lucrările de asfaltare, ci chiar de la Iasicon. Nu rămâne decât ca ei să se îndrepte apoi în instanţă, să-şi recupereze banii. Dar este evident că au lucrat prost. Hai să spunem că în Bârnova nu era asfalt de calitate, era şi mai subţire decât ne-am aşteptat, dar în Păun şoseaua era mult mai bună”, a susţinut directorul Apavital, Ioan Toma.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments