La puţin timp după ce a declarat că „trenul este un lux”, ministrul Dan Costescu a demisionat. La jumătatea lunii mai, premierul Dacian Cioloş îl nominaliza pe ministrul Transporturilor ca fiind unul dintre cei de a căror activitatea nu este mulţumit. Atunci, şeful Guvernului îi reproşa faptul că nu a restructurat complet CNADNR.
Ministrul Transporturilor nu s-a distins până la demisia sa nici prin mărețe realizări nici prin prea multe gafe. Mai puțin luni, cu o zi înainte de demisia sa, el a apreciat că trenul este un lux în România și în restul UE. „Recomandăm românilor să aleagă mijlocul de transport care li se potriveste cel mai bine. Este normal să fie mai mare biletul de tren, în toate țările civilizate este la fel. Trenul este un lux și oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă”, a spus acesta. Paradoxul este acela că ministrul Costescu provine chiar din sectorul feroviar de transport, fiind până la numirea sa chiar director general al companiei de infrastructură feroviară CFR SA.
În rest nimic nu distinge prezența lui Costescu la Transporturi. Prezența sa acolo n-a ajutat nici măcar la urgentarea Master Planului General de Transporturi a cărui aprobare în Parlament este în continuare solicitată cu insistență de către Comisia Europeană. Documentul n-a ajuns nici măcar în dezbaterea legislativului.
Ministrul a mai avut de gestionat un scandal în interiorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) unde un grup de reformă al companiei, format din mai mulți angajați ai acesteia, s-a lansat public în numeroase critici îndreptate împotriva conducerii companiei, dar și a Ministerului Transporturilor.
Cu nici două luni în urmă premierul Dacian Cioloş declara că îi reproşa ministrului transporturilor, Dan Costescu, faptul că „nu s-a dus mai departe cu noua conducere din vârful CNADNR cu mai mult curaj în restructurare”.
(Sursa: digi24.ro)