La doar 3 ani şi jumătate de când a preluat în concesiune sistemul centralizat de termoficare al oraşului, Veolia Energie Iaşi a reuşit performanţa de a obţine tripla certificare a activităţii sale pe parte de Calitate, Mediu, Sănătate şi Securitate Ocupaţională.
În urmă cu câteva zile, prestigioasa companie britanică de audit Lloyd’s Register a derulat la Iaşi triplul audit în urma căruia Veolia Energie Iaşi s-a certificat pe 3 standarde:
– ISO 9001:2015 – Sistem de management al Calităţii
– ISO 14001:2015 – Sistem de management de Mediu
– OHSAS 18001:2007 – Sistem de management al Sănătăţii şi Securităţii Ocupaţionale.
Tripla certificare a Sistemului de Management Integrat implementat în ultimul an reprezintă concretizarea acţiunilor Veolia de a îmbunătăţi continuu serviciile oferite clienţilor din toate categoriile (populaţie, instituţii publice, firme private) şi de a reduce semnificativ impactul activităţii companiei asupra mediului şi a sănătăţii şi securităţii ocupaţionale.
„Această realizare este deosebit de importantă pentru noi fiindcă face dovada responsabilităţii întregii echipe a Veolia Energie Iaşi vizavi de clienţi, de mediul înconjurător şi de propriii angajaţi.
În plus, arată determinarea şi profesionalismul cu care abordăm dezvoltarea viitoare a sistemului centralizat de termoficare din Iaşi, în condiţiile în care am dovedit partenerilor noştri (autorităţile locale şi naţionale, clienţii – comunitatea în întregul ei) că echipa noastră este decisă să lucreze în continuare în deplin respect faţă de angajamentele asumate pentru dezvoltarea durabilă a oraşului”, spune Ana Maria Icătoiu, director Comercial și de Comunicare al Veolia Energie Iași.
„Menţionăm, de asemenea, faptul că suntem una din puţinele companii din România ce au reuşit să implementeze într-un termen foarte scurt standardele ISO 9001 şi 14001 după modificarea acestora în 2015, când cerinţele au devenit mult mai stricte, iar evaluarea mult mai exigentă”, a mai spus Icătoiu.
Informaţii suplimentare:
– Sistemul de management al Calităţii – ISO 9001:2015
Are în vedere o abordare bazată pe managementul proceselor organizaţiei şi, de aici, o structură mult mai logică, orientarea către client şi evaluarea satisfacţiei acestuia, precum şi angajamentul top management-ului pentru o îmbunătăţire continuă.
– Sistemul de management de Mediu – ISO 14001:2015
Solicită unei organizaţii să declare ceea ce face în privinţa controlării şi reducerii impactului său asupra mediului înconjurător; să pună în practică ceea ce a declarat în politica sa de mediu; să înregistreze ceea ce s-a întâmplat; şi să înveţe din experienţe.
– Sistemul de management al Sănătăţii şi Securităţii Ocupaţionale – OHSAS 18001:2007
Reprezintă un model de lucru pentru organizaţiile ce doresc un control mai bun asupra riscurilor profesionale. Acesta a fost gândit pentru a completa sistemele de management al calităţii şi, respectiv, de mediu şi se bazează pe cerinţe explicite pentru o gestionare cât mai eficientă a riscurilor profesionale şi crearea unei culturi de prevenire a acestui tip de situaţii în rândul angajaţilor.