S-a blocat coada pentru candidaţii la şoferie: aşteptare lungă între sală şi traseu

0
1544

Permisul auto, o dorinţă pentru care trebuie să ai prea multă răbdare. Candidaţii afirmă că distanţa dintre sală şi traseu ajunge la două luni şi jumătate, ceea ce face să-şi piardă abilităţile. Şeful de la Permise susţine însă că perioada de aşteptare e ca peste tot, de două luni şi că există mai multe cauze obiective care duc la acest lucru.

 

Câteva sute de candidaţi, care au promovat proba teoretică, s-au prezentat zilele aceasta la Direcţia de Înmatriculări şi Permise de Conducere Iaşi pentru a se programa la traseu. După ce au aşteptat zeci de minute la coadă, aceştia au aflat că pot susţine proba practică abia la toamnă.

 

Aştepţi mult, uiţi repede

Şefii şcolilor de şoferi consideră că această aşteptare face elevii să îşi piardă îndemânarea dacă timp de trei luni nu conduc. „Am vorbit cu elev şi mi-a spus că a fost programat de-abia la jumătatea lui octombrie. Vă daţi seama că până el dă traseul uită să mai conducă. În aceste condiţii, are nevoie de ore suplimentare“, spune Daniel Moşneagu, de la Auto Driver.

 

La rândul lor, candidaţii la obţinerea permisului sunt deranjaţi de situaţie. „Nu mi se pare normal ca după ce am luat sala să fiu programat atât de târziu la traseu. Asta înseamnă pentru mine alte costuri deoarece trebuie să îmi mai iau nişte ore de condus atunci, în preajma examenului“, zice Mircea.

 

„Pentru un începător, eu cred că nici cele 30 de ore obligatorii, din timpul şcolii, nu sunt suficiente, dar să mai dai şi examenul după câteva luni în care tu nu ai mai condus. În aceste condiţii, fiecare îşi mai ia câteva ore înainte de examen, în funcţie de cât îşi permite. Cel puţin trei ore ar mai trebui şi asta înseamnă aproape 300 de lei“, adaugă Moşneagu.

 

„Dau un regat pentru un examinator”, noul slogan din şcolile de şoferi

Mai multe cauze

Potrivit şefilor de la şcolile de şoferi, perioada normală dintre examenul la sală şi traseu ar fi de aproximativ o lună şi jumătate, dar, în ultima perioadă, aşteptarea s-a dublat din cauza mai multor factori. „E vară şi foarte mulţi vin din străinătate să dea pentru permis în ţară, deci creşte numărul elevilor. E mai ieftin în ţară şi atunci e normal ca ei să vină să facă şcoala şi să dea examenul pentru permis aici. Apoi, numărul examinatorilor este destul de mic. Dacă mai punem şi faptul că îşi iau şi ei vacanţă, se ajunge în situaţia de acum“, explică Gabriel Lăcătuşu, de la Auto Driver.

 

Exigenţa îngroaşă coada

La capitolul cauze ar mai fi exigenţa examinatorilor de la Iaşi, ceea ce face ca maximum 30% dintre candidaţi să ia permisul din prima, restul îngroşând listele de aşteptare. În schimb, şeful Direcţia de Înmatriculări şi Permise de Conducere Iaşi, comisarul Vasile Zacornea, crede că elevii nu sunt pregătiţi aşa cum ar trebui: „Mulţi dintre candidaţi se prezintă la examen fără ca măcar să ştie regulile de bază. Cei de la şcolile de şoferi nu fac altceva decât să le ia banii şi atât. Şi atunci noi ce să facem? Să le dăm permisul şi pe urmă să omoare oameni?!“

 

„În Bucureşti se aşteaptă şi patru luni“

Zacornea nu crede că la Iaşi perioada de aşteptare este aşa mare. „Nu am ajuns încă la patru luni, aşa cum e la Bucureşti, spre exemplu. Nu cred că a crescut perioada de aşteptare. E de aproximativ două luni. Aşa e cam peste tot. Normal că acum mulţi vin din străinătate, fac şcoala şi gata, vor permis! Eh, nu se poate chiar aşa. Noi am avem un număr mic de examinatori şi nu pot să le dau să facă mai mult decât pot. Nici să fac avansări sau angajări nu pot. În plus, e vară pentru toată lumea, nu? Este şi pentru angajaţii noştri şi nu pot să nu le dau voie să se ducă în concedii“, a spus Zacornea.

 

 

Comisarul Zacornea spune că parlamentarii sunt rupţi de realitate

Examen cu patru probe

Recent, a fost iniţiat un proiect de lege prin care se intenţionează modificarea modului în care se poate obţine permisul auto, prin introducerea a două probe suplimentare: condus în poligon şi traseu pe timp de noapte. Astfel, se doreşte reducerea numărului de accidente de circulaţie cauzat de slaba pregătire a şoferilor.

 

Citește și 5 locuri de groază din spitalele ieșene. Oficial, Iașul stă mai bine la infecții decât toată Europa

 

În privinţa acestei modificări legislative, Zacornea este tranşant. „Parlamentarii noştri ar trebui să se gândească puţin înainte de a avea asemenea idei. Trebuie să vezi dacă ai posibilitatea să pui în aplicare o asemenea lege. Cine ne pune nouă la dispoziţie un teren de vreo 3.000 de metri pătraţi pentru poligon? Din ce bani îl amenajezi? Trebuie să faci şi angajări pentru că nu poţi, la Iaşi, cu nouă examinatori, să acoperi patru probe de examen. Din punctul meu de vedere, o asemenea idee este irealizabilă“, susţine şeful de la Permise.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments