Proiectul tehnic pentru Autostrada Iași-Târgu Mureș va fi lansat în licitație, în luna octombrie

0
151

„În două săptămâni vedem în SEAP licitaţia pentru Studiul de Fezabilitate şi proiectare pentru traseul Ploiești-Buzău-Bacău, iar tronsonul Bacău – Paşcani va fi lansat probabil în licitaţie în luna octombrie”, a declarat Cătălin Homor, şeful CNADNR.

 

Autostrada sau drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani ar urma să aibă o lungime de aproape 330 km şi are menirea să preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori a traficului din Moldova şi care în prezent se desfăşoară pe DN2, un drum naţional cu câte o bandă pe sens şi un acostament puţin mai lat folosit adesea de către şoferi drept încă o bandă de circulaţie.

 

În momentul de faţă din această autostradă este în construcţie o mică porţiune ce se suprapune cu Centura Bacăului. Acolo constructorul a început recent să intre în teren, iar proiectul prevede că pe 16 km din cei 30 km ai centurii constructorul să realizeze corpul viitoarei autostrăzi, precum şi intersecţiile şi lucrările de artă corespunzătoare, însă traficul va fi deschis iniţial doar pe o cale şi pe câte o bandă de circulaţie în ambele sensuri.

 

Cât priveşte cealaltă arteră de mare viteză din Moldova ce apare trecută în Master Plan, Tg Neamţ – Iaşi – Ungheni, parte a autostrăzii mai mari A8 Tg Mureş – Iaşi, documentaţia pentru SF şi proiectare va fi şi ea depusă în SEAP în această toamnă.

 

„Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, sectorul de autostradă dinspre nordul Moldovei va fi lansat în octombrie în licitaţie pentru SF, proiect tehnic şi autorizaţie de construcţie. Moldova va fi câştigătoarea acestei sesiuni. Nu există nici un impediment să lansăm, ceva care să nu ţină de companie”, a detaliat Homor.

 

Potrivit informaţiilor din Master Plan, autostrada Tg Neamţ – Iaşi – Ungheni ar urma să aibă o lungime de aproape 135 de kilometri şi un cost estimat undeva la circa 1,1 miliarde de euro. Traseul se află pe harta TEN-T Core şi este eligibil pentru finanţare europeană nerambursabilă.

 

(Sursa: HotNews.ro)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments