Sâmbătă, 3 septembrie, cele mai trăznite mașinării prind viteză la Red Bull Soapbox Race

0
162

41 de echipe sunt pe lista de start pentru cea mai trăsnită goană pe patru (sau mai puține) roți; Juriul este compus din: Bogdan Marișca – pilot profesionist, Roxana Ciuhulescu – prezentator tv, Ileana Badiu și Traian Tudorică, cunoscut ca Zânul BT; Adrian Văncică și Mihai Rait, cunoscuții actori din serialul Las Fierbinți vin să întrețină atmosfera la eveniment, din postura de maeștri de ceremonii.

 

Pe locuri, fiți gata, start! După ce a făcut înconjurul lumii, din Belgia, până în Australia, din Africa de Sud până în Jamaica, încă din anul 2000, cea de a doua ediție a Red Bull Soapbox Race din România, se oprește sâmbătă, 3 septembrie, începând cu ora 11.00, în Parcul Colina din Cluj Napoca (lângă Polus Center).

 

Red Bull Soapbox Race este o lume plină de vitezomani și pasionați de chestii puse pe roți, în general, oameni care-și pun imaginația la treabă, rescriind toate regulile raliurilor urbane ne vor testa limitele…la distracție.

 

Pentru că suntem un popor cunoscut pentru creativitatea debordantă, nici ai noștri nu s-au lăsat mai prejos și se vor prezenta în fața publicului cu mașinării care mai de care mai trăsnite. Cele 41 de echipe participante vin din mai multe orașe, pe lângă Cluj-Napoca, orașul gazdă, vom mai avea la start îndrăzneți din București, Sibiu, Ploiești, Iași, Brașov, Zalău, Hunedoara, Târgu Mureș, Bistrița, Hațeg, Suceava și Tecuci.

 

Red Bull Soapbox Race este un bal mascat al curselor auto, spun unii, un Halloween pe roți, conform altora. Noi spunem că este un Grand Prix unde șoferii amatori se urcă la volanul unor vehicule artizanale, care funcționează pe bază de curaj, gravitație și un pic de… Red Bull. De fapt, cele mai importante unelte din cutia lor sunt creativitatea și bucuria competiției. Și bineînțeles, setea de viteză. Acest eveniment unic de racing nemotorizat e o provocare și pentru șoferii experimentați, și pentru amatorii care sunt în stare să deseneze și să construiască niște grozăvenii cu roți și să concureze contratimp într-o cursă la vale, căci acolo e finișul.

 

Acest eveniment este în primul și în ultimul rând, o cursă. Așadar, cea mai rapidă mașină care trece finișul sigur va fi privită cu ochi buni. (De reținut că trebuie să și fie cineva în mașină când trece finișul.) Totuși, cine termină primul, nu înseamnă că o să câștige automat (sau manual). Viteza e plictisitoare dacă n-are un pic de personalitate. De fapt, dacă nu are MULTĂ personalitate! Echipele sunt jurizate după trei criterii: design și execuție în construcție, creativitate și spectacol și viteză. Așa că piloții trebuie să ne uimească cu prezența lor scenică, să ne impresioneze cu prototipul lor de soapbox și, bineînțeles, să ne dea pe spate cu show-ul lor.

 

 

Vehiculele sunt puse în mișcare de membrii echipelor participante, prin împingere, și trebuie să parcurgă tot traseul la vale. Împingerea vehiculului este permisă doar în zona de lansare. Depășirea liniei de start de către participanți în timp ce imprimă un elan vehiculului duce la eliminarea automată a echipei din competiție. Prestaţia în Concurs a fiecărei echipe constă în executarea unei prezentări a echipei şi a mașinii de concurs cu durata de 1 minut şi lansarea vehiculului de pe rampă.

 

Fiind o competiție în adevăratul sens al cuvântului, nu aveau cum să lipsească regulile:

 

SIGURANȚĂ

Da, la Red Bull Soapbox Race poți să dai aripi imaginației tale. Totuși, există și câteva reguli pe care concurenții trebuie să le respecte, pentru a ne asigura că piloții, echipele și spectatorii se bucură de cursă în deplină siguranță. Frânele și direcția sunt absolut obligatorii – nu acceptam ‘zmei’ care frânează cu mâinile sau cu picioarele. Sistemul de frânare trebuie să acționeze pe cel puțin două roți. Purtarea căștilor de protecție este obligatorie.

 

PROIECTARE

Echipele au putut folosi orice material de construcție (cu excepția sticlei), atâta timp cât respectă regulamentul competiției (fără muchii ascuțite). Mașina de curse cu tracțiune umană nu trebuie să aibă mai mult de 150 cm lățime și 250 cm lungime. Garda la sol să fie de cel puțin 20 cm și întreg vehiculul să aibă maxim 180 cm înălțime. Greutatea maximă este de 65 kg (fără să socotim și pilotul, bineînțeles). Bolidul-ul trebuie să fie pus în mișcare doar de forța gravitațională. Deci, fără baterii sau alte surse externe de energie.

 

JURIU

Bogdan Marișca – pilot profesionist și instructor Napoca Rally Academy. Are în palmares un titlu de campion național absolut la raliu, 18 raliuri câștigate, de 4 ori a iesit vice-campion. Și-a mai trecut în cont 3 titluri la grupă, 7 titluri pe echipe și a ieșit campion pe echipe cu Napoca Rally Academy -“Prodution Teams Cup” la Campionatul European din 2013. Este instructor coordonator de „safety driving”, fondator al Napoca Rally Academy, instructor de pilotaj sportiv, speaker motivational, organizator de evenimente auto. Este pasionat de ski, călătorii și arte marțiale. Își urmează cu bucurie pasiunea pentru automobilism de peste 23 ani.

 

Roxana Ciuhulescu – prezentator tv, jurnalist, blogger, PR, instructor al școlii de off road CORB 44, pilot și navigator. A dus pasiunea pentru mașini în zona de profesie. Are multiple participări în Campionatul Național de Raliu, off road, rally raid și VTM. Îndrăgostită de aviație, este foarte aproape de Forțele Aeriene Române, devenind prima femeie care a zburat civil cu MiG-21 LanceR și cu IAR-99 Soim. A făcut școala de elicoptere și deține 3 licențe de scafandru printre care și rescue diver.

 

Ileana Badiu este femeia în permanentă mișcare din comunicare. Wunderman este agenția ei, împreuna cu doi asociați. Are site-ul www.super40.ro, împreuna cu prietena ei de-o viață, este invitată la emisiuni, a și găzduit două emisiuni, trăiește frumos și intens, se înconjoară numai de oameni cu care rezonează, are soț și copil pe care-i iubește ca pe ochii din cap, se implică în campanii de caritate și ajută oricând pe oricine. E un om care se perfecționează pe zi ce trece.

 

Traian Tudorică, cunoscut ca Zânul BT, este actor și ne-a stârnit zâmbetul în fiecare pauză publicitară, în rolul zânului care face minuni alături de Banca Transilvania.

 

REGULI DE JURIZARE

Criteriile de jurizare sunt:

A. Design și execuție în construcție – membrii juriului acorda note de la 1 la 10 (punctaj maxim de 40) pentru aspectul mașinii de concurs, punctând designul, tehnica de construcție și îmbinarea diverselor subansamble, calitatea finisajelor. 

B. Creativitate și spectacol – membrii juriului acordă note de la 1 la 10 (punctaj maxim de 40) pentru momentul de prezentare a echipei şi a mașinii de concurs.

C. Timp – măsurat ca timpul parcurs de vehiculul de concurs din momentul traversării liniei de start până la depășirea liniei de finiș a circuitului amenajat de Organizator – se măsoară cu un cronometru și va fi exprimat în secunde, zecimi de secundă și sutimi de secundă. 

         

Clasamentul se calculează adunând poziţiile obţinute în clasamentele aferente criteriilor:  Design și execuție în construcție, Timp şi Creativitate și spectacol şi ordonându-le crescător. Este declarată câştigătoare echipa cu cea mai mică valoare a sumei descrise anterior. În cazul în care echipele obțin egalitate de puncte în clasamentul general (clasament calculat adunând pozițiile obținute în clasamentele aferente celor 3 criterii), va fi declarată câștigătoare echipa care a obținut cel mai bun timp pentru parcurgerea traseului de concurs.

 

 PREMII ȘI SURPRIZE PENTRU NOROCOȘII CURAJOȘI

Să ți se fluture prin fața ochilor steagul cadrilat la un Red Bull Soapbox Race e în sine o recompensă. Dar nouă ne place să oferim și ceva concret echipelor care au făcut furori; adică cei ale căror vehicule incredibile și spectacole memorabile au dat juriul pe spate. Deci care sunt premiile care îi așteaptă pe cei care ajung pe podium?

 

Locul 1: o veritabilă tabără de racing pentru 4 persoane în Austria, pe circuitul internațional Red Bull Ring;

Locul 2: o excursie pentru 4 persoane la fabrica Red Bull Racing F1 Team din Milton Keynes, Anglia;

Locul 3: o zi de distracție pentru echipa și prietenii lor (10 persoane) la un circuit de karting din România;

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments