„Ne aflam in plin proces de depunere a contestatiilor. Cred ca suntem datori profesorilor cu un raspuns clar referitor la posibilitatea contestarii probei de evaluare a CV-ului. Am purtat in ultimele zile mai multe discutii, cu juristi si colegi din minister, pentru a identifica modalitati de rezolvare a situatiilor semnalate. In acest moment, exista mai multe anchete penale deschise ca urmare a sesizarilor inspectoratelor scolare judetene sau ale candidatilor. Pentru ca anchetele sa isi urmeze cursul firesc, iar cei care au incalcat legea sa plateasca, nu este oportuna, din punct de vedere juridic, o interventie administrativa„, a declarat marti ministrul Educatiei, Mircea Dumitru.
„Raman fidel demersurilor de a depune toate eforturile pentru a asigura un concurs corect. De aceea, voi mandata Corpul de Control sa analizeze toate cele peste 150 de situatii in care s-au inregistrat diferente de evaluare a CV-urilor candidatilor si pe care le-am centralizat la nivelul ministerului. In doua saptamani vom avea o imagine completa asupra situatiei si vom sesiza institutiile abilitate privind toate cazurile in care s-a constatat ca membrii comisiilor de evaluare au incalcat legea„, a adaugat Mircea Dumitru.
Ministrul le-a recomandat „tuturor celor care se simt nedreptatiti de catre comisiile de evaluare sa depuna sesizari care sa poata fi analizate de institutiile in drept. Cei care nu au respectat legea trebuie sa raspunda pentru faptele lor„.
Potrivit calendarului de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar, depunerea contestatiilor la proba de interviu se desfasoara in zilele de 21 si 22 noiembrie, in intervalul orar 8:00-16:30, respectiv 23 noiembrie, in intervalul orar 8:00-12:00, informeaza Ministerul Educatiei intr-un comunicat de presa.
Listele centralizate ale candidatilor care au depus contestatii vor fi facute publice miercuri, 23 noiembrie, dupa finalizarea acestui proces, prin afisare la sediul si pe site-urile Inspectoratelor Scolare Judetene, respectiv a Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.
„Pentru a asigura un cadru obiectiv de evaluare care sa genereze o ierarhizare corecta a candidatilor, Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a decis ca evaluarea acestor contestatii sa fie facuta de o comisie din alt judet decat cel in care a fost sustinuta proba. Arondarea contestatiilor depuse de candidati a fost stabilita de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si comunicata inspectoratelor scolare judetene„, precizeaza MENCS.
Ministerul precizeaza ca din comisiile de solutionare a contestatiilor, constituite la nivel judetean si in Capitala, vor face parte alte persoane decat cele prezente in comisiile de concurs, respectandu-se structura si componenta prevazute de metodologia de concurs. „Avand in vedere faptul ca aceste comisii solutioneaza contestatiile depuse de candidati dintr-un alt judet, in componenta lor pot intra reprezentanti ai autoritatilor publice locale din orice localitate din cadrul judetului, care au studii universitare. De asemenea, cadrele didactice pot fi selectate din unitati diferite de invatamant din oricare dintre localitatile judetului”, arata MENCS.
Contestatiile se inregistreaza la registratura inspectoratelor scolare judetene/ISMB. In situatia in care un candidat inscris la doua sau mai multe unitati de invatamant (sau la aceeasi unitate de invatamant pe doua functii) doreste sa conteste proba de interviu pentru toate unitatile de invatamant/functiile pentru care a concurat, depune separat cate o contestatie pentru fiecare unitate, respectiv functie. Nu pot fi contestate probele sustinute de alti candidati.
Calendarul concursului de de director si director adjunct:
13 septembrie 2016- 2 octombrie – Depunerea electronica a dosarelor de concurs (potrivit Procedurii de inscriere electronica, disponibila pe site-ul inspectoratului scolar judetean)
12 octombrie 2016 – Proba scrisa
17 octombrie 2016 – 17 noiembrie – Interviul si evaluarea CV-ului
18 noiembrie 2016 – Afisarea rezultatelor concursului
21-23 noiembrie 2016 – Depunerea contestatiilor
24 noiembrie 2016 – 9 decembrie 2016 – Solutionarea contestatiior si afisarea rezultatelor finale
16 decembrie 2016 – Validarea in consiliul de administratie al inspectoratului scolar a rezultatelor finale si transmiterea acestora la minister
Pentru fiecare proba de concurs punctajul maxim este de 50 de puncte, iar punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte. Sunt declarati „admisi” candidatii care au realizat un punctaj de cel putin 35 de puncte pentru fiecare proba si din cumularea punctajelor celor trei probe de concurs, un punctaj total de cel putin 105 puncte.
Este declarat „promovat” la concurs, candidatul „admis” care a obtinut cel mai mare punctaj total.
In cazul egalitatii de punctaj, este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba scrisa.
Daca si in aceasta situatie egalitatea se pastreaza, pentru unitatile de invatamant cu filiera tehnologica, este declarat „promovat” candidatul care este de specialitate: inginer, economist, medic etc., dupa caz, iar la filiera vocationala, cel care are specialitatea corespunzatoare profilului predominant al unitatii de invatamant, iar pentru celelalte unitati de invatamant este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba de interviu.
Daca si in aceasta situatie egalitatea persista, este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba de evaluare a Curriculumului Vitae.
Citeste si: