IKEA a construit o cameră care reproduce condiţiile în care trăiesc oamenii prinşi în războiul din Siria

0
82

În mijlocul războiului în curs de desfăşurare din Damasc, Siria a devenit prea periculoasă pentru Rana şi cei patru copii, aşa că ei au fugit în suburbia relativ sigură a Jamarana. Dar ei au avut suficienţi bani doar pentru a închiria o „casă” într-un bloc cu pereţi de ciment, fără saltele sau instalaţii sanitare, scrie Business Insider.

O iniţiativă recentă realizată în parteneriat între Crucea Roşie din Norvegia şi IKEA a sărit în ajutorul lui Rana. Organizaţia şi compania au colaborat pentru a construi o replică a casei lui Rana într-un magazin IKEA din Oslo, astfel încât cumpărătorii să o exploreze şi să empatizeze cu povestea ei. Obiectivul principal a fost să arate cum trăiesc Rana şi familia sa într-o zonă de război, fără acces la apă, alimente şi casă echipată în mod corespunzător.

FOTO POL/YouTube

Rana creştea patru copii, cu vârste cuprinse între 4 şi 6 ani, într-un mic apartament cu două camere dintr-o clădire neterminată din Damasc. Ea a trebuit să renunţe la locul de muncă de profesor ca să aibă grijă de familia ei şi să le asigure siguranţa.  În prezent, familia Rana depinde de produse alimentare şi alte donaţii primate din partea Syrian Arab Red Crescent, o organizaţie umanitară parte a Comitetului Internaţional al Crucii Roşii, însă donaţiile acoperă cu greu nevoile familiei.


Prin intermediul campaniei, însă, oamenii au putut dona în magazin sau online.

„Când a trebuit să fugim în această zonă pentru a găsi siguranţă, nu am avut suficienţi bani să închiriem un loc mai bun. Nu avem bani să cumpărăm saltele şi pături sau haine pentru copii”, a declarat Rana pentru echipa Crucii Roşii responsabilă de proiect.

Camera, care a fost disponibilă pentru vizionare pe parcursul lunii octombrie, a primit circa 40.000 de vizitatori pe săptămână şi a făcut parte dintr-o campanie mai mare pentru a sprijini eforturile Crucii Roşii în Siria. Organizaţia a declarat pentru CNN că această campanie a strâns 23,8 milioane de dolari.

Proiectul din magazinul IKEA, conceput de agenţia de publicitate POL, a fost numit „25 de metri de Siria”, dimensiunea replicii casei, adică un pic mai mare decât media dimensiunii unui garaj.  

În loc de paturi, în cameră se aflau numai rogojini din spumă şi câteva pături. Taguri iconice de preţ ale IKEA ilustrau poveşti despre Rana şi familia pe care cumpărătorii să le citească.

FOTO POL/YouTube

FOTO POL/YouTube

FOTO POL/YouTube

Potrivit IKEA , campania a servit ca un memento izbitor privind războiul civil sirian iar scopul ei a fost de a strânge bani pentru victime şi de a arăta ororile conflictului din Siria în contrast cu imaginile unei case perfecte din magazin.

„Am lucrat luni de zile cu Crucea Roşie, aşa că am avut multe imagini din Siria. Dar, indiferent cât de emoţională a fost, nimic nu se apropie de experienţa de a vizita oameni care trăiesc într-o zonă de război”, a declarat pentru CNN Maja Folgero, unul dintre creatorii campaniei.

„Am realizat că putem da norvegienilor această experienţă la IKEA. Într-un loc unde te gândeşti şi îţi planifici viitorul, un apartament de acest fel a servit ca un memento fizic pentru cât de norocoşi suntem”, a spus Folgero.

Creatorul campaniei crede că această campanie a meritat.

„Oamenii care au fugit din zonele de război au venit la noi şi ne-au spus «Acesta este modul în care se simte. Îmi amintesc asta»”, a precizat Folgero. Ea spune că mulţi oameni au venit la IKEA în luna octombrie doar pentru a vedea replica locuinţei siriene.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ZBZBJDcO7kE]

Sursa

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments