Lucrarea este intitulata „Measurement of Impulsive Thrust from a Closed Radio-Frequency Cavity in Vacuum” si a fost publicata online sub forma unui „articol in avans”, cu acces liber, in Journal of Propulsion and Power a Institutului American de Aeronautica si Astronautica (AIAA).
Lucrarea va aparea in decembrie in editia tiparita a jurnalului academic.
Documentul este semnat de urmatorii membri ai Laboratoarelor Eagleworks:
- Harold White – seful Echipei pentru Propulsie Avansata si investigator principal
- Paul March – inginer principal
- James Lawrence – inginer electric
- Jerry Vera – inginer mecanic si analist COMSOL
- Andre Sylvester – manager de proiect
- David Brady – inginer aerospatial
- Paul Bailey – cercetator stiintific
Lucrarea este similara cu cea scursa in presa la inceputul lunii noiembrie si, in linii mari arata ca, motorul genereaza 1,2 milinewtoni per kilowatt de tractiune in vid.
Forta nu este nesemnificativa. Spre exemplu, puternicul motorul cu plasma Hall (folosit pentru explorare spatiala), cunoscut ca propulsorul Hall, genereaza o forta de 60 milinewtoni per kilowatt. Propulsorul Hall foloseste insa combustibil si necesita o naveta spatiala care sa transporte combustibil greu, astfel incat greutatea adaugata ar afecta propulsia, arata cercetatorii NASA in lucrare.
Echipa subliniaza ca scopul testelor nu a fost optimizarea performantei, ci doar sa dovedeasca daca motorul functioneaza sau nu. Este posibil ca motorul sa fie mai eficient.
Cand vine vorba de felul in care motorul functioneaza, in conditiile in care sfideaza unul dinte conceptele fundamentale ale fizicii – conservarea impulsului – , acest aspect ramane neclar.
Acest aspect nu face subiectul lucrarii, insa echipa ofera o ipoteza:
„Modelul fizic utilizat pentru a deriva o forta bazata pe conditiile de functionare din articolul de test poate fi catalogat ca fiind o teorie cu variabila ascunsa nelocalizata (in orig. nonlocal hidden-variable theory) sau teoria undei-pilot, pe scurt.”
Teoria unda-pilot este o interpretare usor controversata a mecanicii cuantice.
Echipa noteaza, totodata, ca sunt necesare cercetari aditionale pentru a elimina posibilitatea ca expansiunea termica sa afecteze cumva rezultatele.
Amintim ca, anul trecut, Laboratorul Eagleworks al NASA s-a implicat in controversa, incercand sa verifice independent motorul EM Drive.
Motorul care sfideaza legile fizicii
Motorul EMDrive a fost conceput de inventatorul britanic Roger Shawyer acum 15 ani, dar a fost ridiculizat la acea vreme pentru ca este imposibil din punct de vedere stiintific.
Motorul produce propulsie folosind puterea solara pentru a genera microunde ce se misca inainte si inapoi intr-un container inchis. Teoretic motorul ar putea functiona la nesfarsit, fara sa aiba nevoie de combustibili.
Motorul i-a pus in mare dificultate pe oamenii de stiinta pentru ca sfideaza unul din conceptele fundamentale ale fizicii – conservarea impulsului – care statueaza ca pentru ca ceva sa fie propulsat inainte, altceva trebuie sa fie impins inapoi.
Astfel, fortele din interiorul containerului ar trebui sa se anuleze reciproc.
Motorul este capabil sa produca o propulsie de cateva mii de ori mai mare decat o racheta cu propulsie pe baza de fotoni si ar putea ajunde pe Marte in 70 de zile si pe Pluto in 18 luni.
O calatorie catre Alpha Centauri, ce ar necesita zeci de mii de ani cu tehnologia de acum, ar putea fi facuta in doar 100 de ani.
Citeste si: