Vaporul, de aproape 200 de metri lungime, cu linii futuriste, a intrat oficial în serviciu pe 15 octombrie, fiind construit pe un şantier din Maine, în nord-estul Statelor Unite.
Nava a întâmpinat o „problemă mecanică“ la trecerea prin canalul Panama, a anunţat Marina americană, precizând că urmează să stabilească „durata reparaţiilor“.
Potrivit site-ului USNI News, citat de AFP şi Agerpres, Zumwalt a suferit o avarie la sistemul său ultra-modern de propulsie, bazat pe turbine cu gaz şi motoare electrice.
Un oficial din cadrul Marinei americane a declarat, sub rezerva anonimatului, că reparaţiile ar putea dura zece zile.
Marina Statelor Unite intenţiona în urmă cu câţiva ani să se doteze cu 24 de distrugătoare din clasa Zumwalt, dar în 2008 a decis să comande doar trei, mai ales din cauza costului prea mare.
Zumwalt a costat peste 4 miliarde de dolari, în timp ce preţul unei nave convenţionale comparabile se ridică la 1,5 miliarde de dolari.
Veritabila centrală electrică de la bord, care o propulsează, ar trebui să permită dotarea navei, în viitor, cu un tun electric, armă devastatoare pe care Marina americană încearcă să o dezvolte.
Datorită marilor sale suprafeţe plane şi înclinate, nava ar trebui să beneficieze de amprenta radar a unui simplu vas de pescuit, deşi ea cântăreşte 15.000 de tone.